Vis meg dressklokka di...får jeg se din, så får du se min...

Har flere, men denne brukes vel mest;
C968CC44-A4CB-4BAF-9131-E48B770D732D.jpeg
 
Her var det mye fint. Jeg kvittet meg min, for det å ha en dressklokke til 50K som blir brukt 5-10 ganger i året gir ikke mening. Nå under korona gir det enda mindre mening. Jeg er redd dressklokkens fremtid ser dystrere ut enn noen gang. Sorry for litt off topic
 
  • Liker
Reaksjoner: hen og andersen
Her var det mye fint. Jeg kvittet meg min, for det å ha en dressklokke til 50K som blir brukt 5-10 ganger i året gir ikke mening. Nå under korona gir det enda mindre mening. Jeg er redd dressklokkens fremtid ser dystrere ut enn noen gang. Sorry for litt off topic
Joggedress er jo også dress:) Når verden normaliseres - og igjen daglig antrekket blir business-casual, så har ihverfall jeg endt opp med at dressur er mer passende en de mer rendyrkede sportsur.
 
Nå er kanskje ikke Nomosen det mest elegante, men jeg synes den funker til det meste. Det samme synes jeg om portofinoen over her for eks.
Virker som det er regnet som helt ok å bruke sportsur til semi pent/pent men ikke "dressur" til semi casual/casual. (Beklager nynorsk)
 
Jeg synes også de aller fleste av klokkene i denne tråden passer fint også til hverdags. Kanskje ikke på joggeturen etter i svømmehallen. Selv om noen av de helt sikkert vil tåle det også.
 
En god sivilingeniør skal aldri gå i dress på jobben. Å være sjuskete kledd viser at man er så faglig kompetent at man ikke trenger å pynte seg for å tekkes noen som helst.

_20201117_152656.JPG


Imidlertid trenger ikke det å være til hinder for å eie dressur. Kanskje det til og med er en fordel, siden det å begå eksplisitte stilbrudd må kunne antas å vekke tillit i omgivelsene.

Dette var min første automatiske klokke, en Certina DS-1 i titaniumskasse. Verken den mest ekstravagante eller høylytte, men ryddig og pålitelig og kan brukes til enhver anledning.
 
Kryssposter bildet da det passer med tråden. Gammel og det motsatte av komplisert, men jeg synes den passer perfekt til finere anledninger da den ikke gjør stort ut av seg men holder seg elegant. Er ikke gærent at prisen tilsvarer antall anledninger det blir trukket opp heller ;)
A12D5CE9-F453-4C0F-9448-5C9A81D3E6FB.jpeg