Et kvalitetsurverk. Hamilton 946 med 23 jewels. Det beste Hamilton hadde å tilby av de større 18 size lommeur. Railroad grade og approved av samtlige jernbaneselskap i sin tid.
Nydelig skiveHamilton 936 fra 1909, 17 jewels og railroad approved. Modell 936 var en av de første Hamilton introduserte da firmaet ble startet i 1893, de første 30 klokkene som ble laget var 936. Denne modellen ble produsert helt til omkring 1919, da var de større 18 size overtatt av de mindre og mer moderne 16 size klokkene. Denne har Montgomery urskive, urkassen er ikke den som den ble solgt med ny, den har en gang i tiden fått en med glass baklokk. Og det er jo kjekt å ha.
Vis vedlegg 232103Vis vedlegg 232104
Takk for bra og konstruktive svar! Fikk mannet meg opp til å åpne den nå og det gikk fint.Nydelig ur! Verksnummeret du oppgir virker lavt for en Omega med denne designen. Det er ikke så vanskelig å åpne en swing-out kasse (jeg har mest erfaring med US made kasser), du kan prøve med den linken jeg vedlegger. Å se bilder av urverket hjelper alltid.
OPENING A VINTAGE WRISTWATCH OR POCKET WATCH CASE
HOW TO OPEN - OPENING A VINTAGE WRIST WATCH OR POCKET WATCH CASEwww.thewatchguy.com
Standard Omega kaliber 19 (Dm =43,1 mm) eller kaliber 18 (Dm=40,0 mm), avhengig av diameter. Finnes i mange utgaver og kvaliteter. Verket introdusert i 1894 er kjent for ny produksjonsteknikk med standardiserte deler. Dette dannet modellen for utviklingen av den sveitsisk urindustrien.Det ser ut som som det er ett siffer til i verksnummeret, det vil datere klokken til omtrent 1916, noe som virker sannsynlig. Urkassen har hallmarks for sølv. Jeg håper noen Omega spesialister her kan fortelle hvilket kaliber nummer urverket er, det ser ut som 15 jewels.
Hva er diameter på urverk og utvendig på kasse?Her er ett lite lommeur. Lurer på om det er ett til damer?