Vis din vintage Rolex:----Riper, rust og patina, eller strøken og blank, som ny?---

Medlem
20. mars 2011
Innlegg
122
Det er utrolig mange flotte gamle klokker på forumet, men jeg vet at det det forskjellig oppfatning på om klokken kan være ripete og full av patina, eller om den tar seg best ut når den er strøken og evt NOS.

Personlig liker jeg at mest mulig av klokken er urørt. Min 1675 har upusset kasse, men jeg vet å sette pris på at alle bruksspor fra historien er synlig. Derfor liker jeg litt slitne lenker, striper på både glass og kasse, og gule dials og visere. Gjerne litt rufsete. Teknisk må det jo være topp, men jeg vet å sette pris på en original krone, selv om det ødelegger dykkeferdighetene på en gammel sub.

Dessuten er jeg stor tilhenger av spennende inserts. Dette fordi de ser flottere ut med fading, patina og striper som gir klokken en egen karakter. (etter min mening)

Her er de 4 klokkene jeg disponerer for tiden. Alle 4 har insert det har vært vanskelig å finne. 5513 har sin originale MK1 med kissing4, 1680 fikk en ghost etter at den originale forsvant. Begge 1675 hadde nyere insert som måtte byttes til eldre og riktige versjoner.

_DSC6113_zps77487ccc.jpg


Hadde vært gøy med flere bilder som belyser dette temaet.
 
En fantastisk rekke med spikerstål du har der @bardarne Liker spesielt den lilla 1675`n og selvfølgelig
1680`n med en godt strekt Oyster:mrgreen: Jeg har noen bidrag til tråden, men sliter med kameraet
mitt om dagen. Kjedelig og måtte plage alle med de samme bildene om og om igjen. Her er min
1965 modell Tudor 7928 MKII gilt track. Orginal skive/visere. Orginalt lett fadet "fat font" insert
med perlen inntakt. Til og med den orginale twinlock krona er på plass. 7928 deler kasse,bezel,plexi, krone og lenke med storebror Rolex 5513

IMG_9685b.jpg


IMG_9674b.jpg


IMG_9686b.jpg


IMG_8487.jpg


IMG_8858.jpg


PS: Jeg tok for gitt at vintage Tudor også er velkommen i tråden.
 
Redigert av en moderator: