Vis din 70-talls klokke

Nei, tenkte at dette er orginaldesignet, siden kopiert av andre produsenter?

Jeg vet faktisk ikke så mye om det. Men når jeg søker wittnauer 2000 på Google, regnes de som litt banebrytende i designet, så sånn sett skulle man tro de var først iallfall. Selv visste jeg ingen ting om den klokken før et søk på ebay gjorde at jeg snublet over den og syntes den var veldig kul.

Denne Enicar modellen som jeg arvet av en svensk onkel har svensk ukedag display som jeg liker. Tror dette er 70-tall. Har hatt den på service og den går godt . Dato innstilling er treg. Tung klump av gull-doublé innbiller jeg meg. Brun reim som smalner mot spenna er original så litt slitt men helt OK
65D51B6D-8414-4ADF-8ED4-25BC00E810EB.jpg

Jeg vet faktisk ikke så mye om det. Men når jeg søker wittnauer 2000 på Google, regnes de som litt banebrytende i designet, så sånn sett skulle man tro de var først iallfall. Selv visste jeg ingen ting om den klokken før et søk på ebay gjorde at jeg snublet over den og syntes den var veldig kul.

Klipp med litt info hentet fra Kahlert/Muhe/Brunner

IMG_2453.JPG

• Liker
Reaksjoner: Jørn og netrom71
Kul info!

Btw: Er det så å forstå at den hadde nypris på 365usd i 1971? Hvilket I så tilfelle ville tilsvart 2555 kr den gangen eller da ca 19600-19700 i dagens kurs. Sånn sett en del dyrere enn jeg så for meg.

Redigert:
Kul info!

Btw: Er det så å forstå at den hadde nypris på 365usd i 1971? Hvilket I så tilfelle ville tilsvart 2555 kr den gangen eller da ca 19600-19700 i dagens kurs. Sånn sett en del dyrere enn jeg så for meg.

Nei, det er nok et verdianslag gjort av forfatterne i 2005. Ville ikke lagt for mye vekt på det.. absolutt samlerverdig klokke ført opp under kalenderklokker.
Wristwatches, history of a century's development. Kahlert/Muhe/Brunner