Vinterjakke

Medlem
22. nov. 2010
Innlegg
129
Sted
Bergen
Vurderer ny vinterjakke. Men vet ikke hva jeg skal se etter:confused:
Trasker mye rundt i diverse skalljakker. Meget fornøyd med at det holder meg både tørr og varm med et plagg under. Men det er ikke særlig stlfult på en kveld ute;)
Er ikke helt med på den parkas/dun/boble jakke stilen. Så er det en peacoat jeg ser etter? Ikke ugunstig om den kan slenges utenpå en dress på vei til julebord f.eks.
Tar imot tips med stor takk!!
 
Takker! Den tråden var gått meg hus forbi. Desverre var den overbelastet med jakker jeg ikke ser nytten med;) Altså type jakke du drar frem fra sekken i den du møter stiv vind rett før summit på mount everest..
 
f_6611.jpg

En slik frakk er et must for enhver tser, kjekt å alltid ha samlinga med seg:D

...men hatten er ikke helt min stil
 
Hmm, linken til den gamle tråden funker ikke.
Noe som skjedde etter nedetiden og oppgraderingene ila helgen?
 
Hmm, linken til den gamle tråden funker ikke.
Noe som skjedde etter nedetiden og oppgraderingene ila helgen?

+1 - sliter veldig med tapatalk... flere som gjør det også? beklager å spamme tråden!

En peacoat er jo et plagg som passer til mange anledninger og også til finstasen :) er selv på jakt
etter en!
 
Jeg kjøpte meg denne peacoaten, foret med andedun, fra Nobis i fjor vinter:
01.jpg


Alternativt, ville jeg tatt en titt på jakkene fra Moncler
 
Redigert:
Skal du kjøre stil med dress så snakker vi enten en 2/3 eller 3/4 frakk/jakke, fortrinnsvis et klassisk kroppsnært snitt (men ikke vulgært kroppsnært snitt), enkelt eller dobbelt spent. Koster flesk, men så har du en frakk som du definitiv viser "hvem som er far sjøl" når du har på og som varer i 20 år.......
 
"Peacoat"? Losjakke og pjekkert er to fine norske ord. :)
Forøvrig er det arbeidsplagg for sjømenn og har dermed ingen verdens ting å gjøre over en dress. Ikke er en pjekkert noe varmere enn en skikkelig frakk, heller.

Er det grisekaldt sliter jeg med å skjønne hvordan man skal komme unna en dunjakke av enellerannen avskygning - dessverre, for pent er det jo ikke. Det er vel strengt tatt korrekt med pelsfrakk, men det skal ikke jeg ha på meg. Halvlang saueskinnsfrakk - kanskje.
 
"Peacoat"? Losjakke og pjekkert er to fine norske ord. :)
Forøvrig er det arbeidsplagg for sjømenn og har dermed ingen verdens ting å gjøre over en dress. Ikke er en pjekkert noe varmere enn en skikkelig frakk, heller.

Er det grisekaldt sliter jeg med å skjønne hvordan man skal komme unna en dunjakke av enellerannen avskygning - dessverre, for pent er det jo ikke. Det er vel strengt tatt korrekt med pelsfrakk, men det skal ikke jeg ha på meg. Halvlang saueskinnsfrakk - kanskje.

Er jo litt gangster da.

chnll.jpg