Vintage Tissot. Noen som vet hva dette kan være?

Medlem
5. jan. 2014
Innlegg
304
Sted
Vestfold
Arvet denne etter min farfar for endel år siden. Er det noen som kan si noe om denne? Husker han leverte den til service før jeg fikk den fordi da ble den som ny :)

Trekker jeg den opp går den som en klokke :)



 
Redigert:
Hei!
Hva er diameteren på kassen på denne (uten kronen)?
Har du mulighet til å ta av baklokket og ta noen bilder av innsiden av baklokket og urverket?

Flott klokke forøvrig :)
 
Jeg venter på verktøy for å åpne den så intill videre så er ikke det mulig med bilde av verket. Kassemål er 34 mm uten krone, 37 mm med krone og 41 lug to lug.
 
Jeg venter på verktøy for å åpne den så intill videre så er ikke det mulig med bilde av verket. Kassemål er 34 mm uten krone, 37 mm med krone og 41 lug to lug.

Post gjerne en oppdatering når du har fått gjort det. Vet du forresten om skiven har blitt pusset noe opp eller om den er helt original? Stusser littegrann på sekundregisteret med tanke på originalitet, men det er nok en stor sjanse for at jeg tar feil. Dersom det er gjort noe er det isåfall godt gjort :)

EDIT: vanskelig å se på bildene, men det er også mulig viserne har blitt byttet på et tidlig tidspunkt.
 
Redigert:
Post gjerne en oppdatering når du har fått gjort det. Vet du forresten om skiven har blitt pusset noe opp eller om den er helt original? Stusser littegrann på sekundregisteret med tanke på originalitet, men det er nok en stor sjanse for at jeg tar feil. Dersom det er gjort noe er det isåfall godt gjort og den ser jo ikke ut til å ha blitt re-lumet :)

Blir veldig overrasket om min farfar har fått noen til å modifisere hans arbeidsur :) hvis jeg holder klokken rett mot lyset i lang tid, venter 10 min på nattsyn så kan jeg såvidt skimte at det lyser litt på visere og skive. Så noen relume har det nok ikke vært. Jeg oppdaterer tråden når jeg får åpnet baklokket.
 
Retter likegreit meg selv med en gang :p

Med tanke på originalitet ser det veldig bra ut ettersom jeg fant dette:
177624374_3853a433-4bf7-46de-ad82-f11bb6a9da69.jpg


Den har et cal 27-1T-urverk og den på bildet her er fra 1951. Her finner du forøvrig mer info:
http://www.tradera.com/item/190122/196780378/tissot-antimagnetique-fran-1951-mellanstorleken

Gratulerer med en flott klokke som absolutt er verdt mer enn det den gikk for på i auksjonen i linken :)

Bruk den til dress og minnes din farfar, som åpenbart tok godt vare på klokkene sine :)
 
Redigert:
Pent ur og spesielle visere. Her er en advert lånt fra ebay med samme type visere. Så uret er sannsynlig fra tidlig 50-tall.

 
Oi, se her ja :) utrolig mye kunnskap det finne blant medlemmene her inne. Tusen takk for hjelpen så langt!!

Får ta den med til en sjekk neste gang jeg er hos urmakern!