Vintage Seiko Grand Quartz

Medlem
4. sep. 2010
Innlegg
167
Sted
Oslo
Hei - jeg gikk forbi en urmaker her om dagen som hadde en Vintage Seiko Grand Quartz i vinduet til salgs for en rimelig penge. Det så omtrent slik ut, bare (litt) mer kantete. Jeg tipper den er fra omkring sent syttitall:

809835d1346610048-vintage-grand-quartz-gq1-1.jpg


Butikken var stengt, men jeg ringte i dag og klokken er nå holdt av til meg. Summen han skal ha for den er 650,-, og da er den sannelig også blitt servet og fått installert et nytt batteri. Nå er jeg ikke quartz-fan, men denne hadde en nydelig skive og så nesten splitter ny ut.

Jeg har hørt at Seiko GQ skal være et high end quartzverk - stemmer dette?
Burde jeg slå til, eller havner denne i samme kategori som eldre Seiko quartz-modeller?
(Ikke at det er noe galt med dem, men de gir meg ingen godfølelse).

Vanskelig å finne vettug informasjon om dette på nettet, for prisene varierer veldig.
 
Redigert:
Sitter den godt på og de ska ha 650 for en servet, og med nytt batteri, Grand Seiko Quartz er det bare å dundre på det.
 
Sitter den godt på og de ska ha 650 for en servet, og med nytt batteri, Grand Seiko Quartz er det bare å dundre på det.

Jeg tror jammen jeg dundrer på, jeg! Men de har ikke åpent før tirsdag igjen. Tror kanskje den lignet litt mer på denne modellen - husker ikke om det var med dato, eller ei. Hadde dårlig tid.

294736-fs-seiko-grand-quartz-9940-8010-360-475.jpg


Den ligger ute for $475.

Edit:Rimelig sikker på at det stod "GS" og ikke hadde det abstrakte symbolet vi ser over.
Til nå har jeg bare sett mekaniske med GS. Kanskje dette er en quartzgrail, hehe.
 
Redigert:
Symbolet er twinquartz emblemet. GQ hadde typisk en nøyaktighet på 5spy på slutten av sytitallet.
Jeg betalte mer for service av min King Quartz så 650 må være et kupp :)

P1060505_zpsa15f5170.jpg
 
@kvamsky - går tre st. eldre Seiko Quartz på svenske Klocksnack.se nå ser jeg - til sammenligning går de høyt.
Säljes - 3 stycken SEIKO | Klocksnack

Snart tirsdag, slå på med unboxing!

[ @adamskater @69variant ]

Jeg beklager å måtte skuffe deltakerne i denne tråden - dette er rett og slett flaut. Gikk forbi urmakeren igjen en tur i går. Selv om klokken er holdt av til meg, har han altså ikke fjernet den fra vinduet. Jeg hadde god tid, og fikk studert den nøye. Mulig det var kombinasjonen trøtt og dårlig tid da jeg så den første gangen som gjorde at jeg så "GQ", men det er altså ikke GQ det står. Det står "SQ", og er dermed slik jeg forstår internettet en helt ordinær Seiko-quartz-modell. Så feil kan man altså ta. :p:(:eek:

Selv om klokken er pen og har en herlig syttitallsestetikk, avstår jeg fra å plukke denne opp. Har nok "ræl" i klokkeskuffen. Problemet med meg er at jeg så ofte har gått for rimelige klokker her og der - med alle pengene jeg har brukt på disse kunne jeg sikkert heller kjøpt en klokke til 10k som hadde stilt kløen mye lenger.

Får bare spare! Nok en gang - beklager feiltagelsen. Det blir ingen unboxing i morgen.
 
Redigert av en moderator:
Jeg var temmelig misunnelig ei stund der! Jeg har selv en GS Quartz, og det er en fantastisk klokke både når det gjelder utførelse, nøyaktighet og komfort.

Todda