Selges Vintage samleobjekt, sjelden sjanse!

Medlem
8. april 2008
Innlegg
1.468
Sted
Kirkenes
Det smerter meg å måtte bringe dette enestående settet til torgs, men jeg har en Huronhøvding på hånden og trenger kapital.

En komplett 75-modell "Sitting Bull & Crouching Beaver Duo-Matic DeLuxe" i near-mint condition, forskriftsmessig merket "Timpo Toys Made in GB" på undersiden.

Sitting Bull, her som kanofører i sjelden pastellblå overdel, har dette MonaLisa-aktige halvsmilet som det finnes svært få eksemplarer av. Replicas og FrankenBulls florerer, men originalhoder kombinert med aftermarket fjærpryd, skalp og belte vil aldri bli the real McCoy.

Timpoene har ligget i en skuff de siste 31 åra og har utviklet en lett bleket kulør. Man trodde tidligere dette kom av lyspåvirkning, men ekspertene enes nå om det motsatte. Patinaen må altså kunne ansees som et pre, disse har kun sett dagslys ved helt spesielle anledninger.

Pappkartong og booklets har dessverre kommet bort ifm. flytting. Timpofabrikken gikk konk i 1980 og servicehistorikken er ikke kjent, men både Ringo og Brio er autorisert til å foreta mindre overhalinger. Ikke at det behøves på mange år enda, her er mye indianer for pengene.

Foretrekker at handelen foretas i en av ovennevntes filialer, slik at ekthet kan bekreftes på stedet.

Selges samlet kr. 11.000, alt. 4.500 pr. sioux og 3.000 for kanoen. Bytte kan være aktuelt, men da kun med objekter av tilsvarende ettertraktethet. Sprukne legoklosser og småbiler fra SparKjøp er jeg altså ikke interessert i.

C176B7E7-EC40-441B-82B2-145B302DAE4E_zpsrdmwfcef.jpg