Vintage Rolex Oyster (dame) - er dette klokka for meg?

Medlem
3. des. 2018
Innlegg
26
Sted
Oso
Hei dere, jeg fikk det plutselig for meg at jeg hadde lyst på en vintageklokke. Jeg har lett litt rundt og funnet en jeg liker. Det er Oyster Raleigh fra omtrent 1938, solgt av World of Time (via Chrono24). Selgeren ber om 2250 euro for den, og sier at skiven er original. Jeg har tusen spørsmål, jeg håper dere har innspill på noen av dem!

*ser det ut som ekte vare?
*hvordan virker prisen?
*jeg har skjønt at det er mindre etterspørsel etter dameklokker - betyr det at det er vanskelig å få solgt den igjen?
*er slike klokker skjøre saker, eller noe jeg kan bruke til hverdags?

7aee2ca70bedbece4374a5329217b221_17.jpg

53db9e1febc3309764a106de1ac0223f_17.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Wow! Den var jo megatøff. Men etter min mening faller denne inn i
samler-kategorien og ikke en hverdagsklokke. Skrudd krone i kombinasjon
med manuelt opptrekk. Og en tilgang på deler som er så og si lik null....
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Må det være Rolex? Hvis du søker litt på f.eks "1930's" "black radium dial" "gilt dial"
"sector dial" "scientific dial" så kanskje du finner litt utvalg fra andre produsenter også:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Finner du en modell som du liker, sjekk modellnummer, google dette og les så mye du kan om akkurat denne modellen. Du vil finne mye hjelp fra andre som har "studert" den du liker og vil gi deg hint og tips ift hva du skal se etter knyttet til tilstand og originalitet.

Jeg vil anbefale deg å se etter klokker fra perioden 1950-1980, hvor "gullalderen" for mange er 60-tallet.
 
@MINUTE_REPEATER Det må ikke være Rolex, men det var oysteren jeg falt for først når jeg begynte researchen min. Etter det har jeg bare gått dypere inn i akkurat den typen. Liker historien, størrelsen og stilen.

@SpaceCowboy, takk for det. Jeg har funnet noen andre klokker med samme modellnummer, som ser like ut. Har også sjekket selgeren, som virker å være relativt godt likt. Skal sjekke ut 60-tallet!