Vintage Rolex DJ 16014

TTT

Medlem
24. mai 2017
Innlegg
5
Sted
moss
Hei alle sammen. Er helt ny på klokkefronten. Men har lagt ut min DJ som jeg kjøpte for noen år siden på Finn.no https://www.finn.no/user/ads/admin.html?finnkode=96253639

Nå fikk jeg et tips fra en som sa at det var en veldig sjelden kombinasjon jeg hadde. Dette er en ´79 modell. Som har en veldig fin blå skive med "T swiss made T" og tall som markører. Nå har jeg søkt masse men finner ingen klokker som har denne skiven. Jeg finner med markører, romertall og med markører og tallene 3, 6, og 9 tall. Finner også andre typer skiver med tall, men ikke denne jevne blå fargen.

Så da prøver jeg meg her på Tidssonen og håper det er noen her som vet noe om dette og kan fortelle meg om dette er en spesiell skive?

Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger.
 
IMG_6308.JPG
Her er noen bilder
 

Vedlegg

  • IMG_6302.JPG
    IMG_6302.JPG
    109,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_6307.JPG
    IMG_6307.JPG
    97,4 KB · Visninger: 0
Det er noe galt med linken, men det går an å søke på finnkoden bakerst i linken.

Edit: Eller se på bildene som trådstarter lastet opp:
 
Ikke hvis du googler "Datejust blue Arabic dial" heller?

Uansett har nok denne skiven ikke sittet på klokken når den forlot butikken i 79'
 
Nei ikke da heller. Finner den uten T swiss made T ett sted. Men ellers resultatløst.

Hvorfor tenker du at den ikke satt på ved kjøp? Dobbel T indikerer jo at det er riktig tidsperiode i forhold til serienr. Så langt jeg har klart å finne fram til. Men korriger meg gjerne, har ikke veldig god greie på dette.
 
Hei alle sammen. Er helt ny på klokkefronten. Men har lagt ut min DJ som jeg kjøpte for noen år siden på Finn.no https://www.finn.no/user/ads/admin.html?finnkode=96253639

Nå fikk jeg et tips fra en som sa at det var en veldig sjelden kombinasjon jeg hadde. Dette er en ´79 modell. Som har en veldig fin blå skive med "T swiss made T" og tall som markører. Nå har jeg søkt masse men finner ingen klokker som har denne skiven. Jeg finner med markører, romertall og med markører og tallene 3, 6, og 9 tall. Finner også andre typer skiver med tall, men ikke denne jevne blå fargen.

Så da prøver jeg meg her på Tidssonen og håper det er noen her som vet noe om dette og kan fortelle meg om dette er en spesiell skive?

Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger.

Radial arabic er ikke konsistent med T perioden ( nyere design), T merking er ikke konsistent med en skive uten tritium dots ( selv om det noen ganger har forekommet for å vise at viserne inneholdt tritium), bare indisier riktignok men at tallene ikke er perfekt plassert er mer av et bevis for at noe ikke stemmer.
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Nei ikke da heller. Finner den uten T swiss made T ett sted. Men ellers resultatløst.

Hvorfor tenker du at den ikke satt på ved kjøp? Dobbel T indikerer jo at det er riktig tidsperiode i forhold til serienr. Så langt jeg har klart å finne fram til. Men korriger meg gjerne, har ikke veldig god greie på dette.

Fordi radial arabic urskivene dukket ikke opp i Rolex kataloger før 1990 tallet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Takk for div svar. Ser at det er ganske mange dobbel T som ikke har tritium dots. Men som riktig nevnt har dette på viserne. Så også på denne. Når det gjelder noe ujevnheter på tallet tror jeg dette har med at klokken har hatt et støt på venstre øvre lugg. Dette førte blant annet til at selve kronen løsnet og ble satt på plass, men muligens har noen av de andre tallene forskjøvet seg. De som er litt ute av stilling ser ut til å ha blir forskjøvet mot denne luggen. De sitter jo på små pinner som kanskje kan ha blitt bøyd. Jeg får vel ta meg en tur til Bjerke for å få sjekket opp disse tingene. Om noen skulle komme på noe i denne henseende så setter jeg pris på fortsatt engasjement.