Vintage Roleks boks spørsmål

Spennende samler område for de som ønsker seg noe ikke alle andre har :)

Fine linker:

khanjar-watches-sultan-of-oman.jpg

Bildet er "lånt" fra nettet :)

Hei og takk for alle svar. Har snakket med min mor og spurt en del rundt klokken. Hun husket godt at det var en stålklokke som ble kjøpt mens han var til sjøs. Klokken ble ble gitt bort til min onkel når han startet på NTH (NTNU) i dag. Min onkel er også dessverre gått bort, og der forsvinner sporene. Jeg kan aldri huske at min onkel har hatt på seg klokken i selskaper i familien, så klokken er nok dessverre borte. Tusen takk for alle gode svar og tilbakemeldinger.
Håper du finner uret også. Det hadde vært veldig interessant. I tilfelle uret ikke dukker opp er boksen noen du ville ha vurdert å selge?

Min far var faktisk sjømann og var førstestyrmann på båter som drev med frakt og var mye på oppdrag nedover mot Tyrkia og omliggende land med kyst og behov for frakt via sjøveien. Tor jeg får ta meg en dag hos min mor for å gå gjennom noen fotoalbum og spørre om hun vet noe mer om boks og klokke.

Tusen takk for veldig god hjelp!
Forhør deg om din bestefar kan ha eid en jubilee model i edelt metall ( 18k gult gull) en gang på 60-70 tallet som han kan ha bli sett med utover 80 og 90 tallet. Veldig spennende om uret skulle komme til rette. Veldig uvanlig tilfelle i Norge om så skulle være tilfelle :)

From left to right: the original Khanjar and national symbol of Oman, with the crown and the symbol of the Sultan and his family and finally with a surrounding wreath for the Omani National Police Force.

Khanjar.jpg

Hentet fra nettet.