Vintage Oris og Mido

Medlem
13. mai 2014
Innlegg
861
Sted
Drøbak
Hei godtfolk!

Var "heldig" å vinne en auksjon med en lot vintage klokker, på en av Facebook`s mange klokke relaterte grupper. Lot`en inneholdt ett par 60/70 talls Seikoer, en forholdsvis ny Seiko 5 og disse to raritetene.

Oris av ukjent modell og årgang. Den har ett 21 steners automatisk verk med dato, caliber 645, og tilsynelatende original krone. Den er i alle fall signert. Sort skive med visere i gull og indekser i kombinasjon gull og stener av noe slag. Kommer ikke så godt frem på bildet, men er det noen som helst sannsynlighet for at dette er diamanter? Kasse på ca 35mm er hel og pen, ingen riper eller dings som skjemmer. Klokken går ikke, lar seg ikke trekke i det hele tatt. Hva mener ekspertene, er det verdt å investere noen kroner i denne hvis man kun tenker verdi? Blir uansett en finfin dagligklokke for frøkna i huset, så blir nok servet uavhengig av potensiell verdi.



Neste mann ut er en Mido Ocean Star DatoDay Commander. Her har jeg ingen info what so ever. Denne åpnes ved å fjerne glasset, og jeg har ikke verktøy til det. Vurderte ett lite millisekund å prøve meg med den "sløve" kasseåpneren, men slo det fra meg ganske kjapt. Glasset ser temmelig strøkent ut, kassen også i og for seg, men den ser polert ut. Ingen logo, merker eller tall å spore på denne i det hele tatt. Klokken går ikke, men lar seg stille og kronen er signert Mido.



Noen som har mer kunnskap om noen av disse de kunne tenke seg å dele??
 
Løfter denne til toppen i håp om mer info Oris'en. Ikke lett å finne spesielt mye med hjelp av Mr. Google, i alle fall på skiven, så om noen kan peke meg i riktig retning setter jeg pris på det.