Vintage Omega seamaster i gull

Medlem
6. april 2015
Innlegg
56
Sted
Trondheim
Har nylig funnet igjen en eldre omega seamaster i gull etter min bestefar.

Den ble opprinnelig gitt til et annet familiemedlem som rotet den bort for litt over 1 år siden. Rotekoppen ble mest stresset over hva han skulle si dersom noen fant ut at den var borte. Han brydde seg mindre om at han faktisk hadde rotet bort klokken. Han lovet videre at den skulle bli min dersom jeg fant den igjen uten å lage noe fuzz. Klokken ble borte i en flytteprosess og lå trolig hjemme hos mine foreldre.

I går, etter 1 år med systematisk og hemmelig ransakelse fant jeg klokken i bunnen av en eske som sto innerst bak et eller annet skrot

Jeg er utrolig glad for å ha funnet igjen en nydelig klokke som har vært flittig brukt i mange tiår av en mann som var veldig viktig for meg.

Jeg fikk aldri historien bak kjøpet av klokken og har ikke greie på vintage. Lurer derfor på om noen her inne kan hjelpe meg med info om den aktuelle klokken.

Setter veldig pris på alle tilbakemeldinger.
 

Vedlegg

  • 25F90B4C-4849-4089-A742-BB3D9FBCB7DF.jpeg
    25F90B4C-4849-4089-A742-BB3D9FBCB7DF.jpeg
    98,2 KB · Visninger: 0
  • EDEABB9D-1527-40DC-A46C-0B2F439D21B6.jpeg
    EDEABB9D-1527-40DC-A46C-0B2F439D21B6.jpeg
    109,1 KB · Visninger: 0
  • 547A2CCC-E16F-4FDD-B8FD-7F3DE2DF26A0.jpeg
    547A2CCC-E16F-4FDD-B8FD-7F3DE2DF26A0.jpeg
    96,6 KB · Visninger: 0
  • A9893EB5-49E3-45AF-BB0C-767D1ACAF2A6.jpeg
    A9893EB5-49E3-45AF-BB0C-767D1ACAF2A6.jpeg
    100,2 KB · Visninger: 0
Veldig flott klokke! Jeg gjetter at det er ref. 14770 med kaliber 562, fra 1960. Jeg ville levert den til Simen hos Urtjenesten, han gjorde en veldig god jobb på min Seamaster med samme urverk.
 
Gratulerer med nydelig Omega :)

Hvis du er ute etter info om akkurat den klokken du har der ville jeg begynt med å prøve å finne ut hvilken urmaker din bestefar handlet med. Hvis de fremdeles er i business er det en mulighet for at de kan ha noe historikk. Hvis du finner stedet og du kan få dem til å ta service på den bør de kunne være litt hjelpsomme. At slike ur gjennom arv finner entusiaster tenker jeg fagfolk setter pris på.

Ellers har du Omegas egne arkiver, der kan du få dokumentasjon på når uret ble produsert i hvert fall: https://www.omegawatches.com/customer-service/extract-of-the-archives

Ikke lenge siden jeg selv gravde etter informasjon om min Omega jeg arvet etter farfar, men der var dessverre urmakerbutikken for lengst borte.
 
Tusen takk for svar folkens!

Har hatt klokken på armen i to dager nå og den går overraskende bra. Så spørsmålet er om den må ha service eller om det er unødvendig?

Nå står den på en 18mm NATO som ikke kler klokken spesielt godt. Noen som også har tanker rundt reimvalg? Også interessert i om noen vet hva man må gi for en spenne i gull til denne.
 
Hadde vel selv kjøpt en tidsriktig Perlon med gullfarg-spenne, litt Polywatch for akrylglasset og holdt meg unna vann med klokka:)
Hvis den holder tid og trekker fint og lett, kanskje heller spare pengene for servicen?