Vintage Omega på en lørdag! Få se deres?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Plukket for kort tid siden opp denne Seamasteren, De Ville 60-talls. Nyydelig!

Liker spesielt godt strukturen i skiva og de forgylte indexene og logoen.

Kanskje noen andre vil vise oss sine også?

Klokkebilder193.jpg


Klokkebilder189.jpg


Klokkebilder187.jpg


Klokkebilder186.jpg


Klokkebilder177.jpg


Klokkebilder176.jpg
 
Vintage Omega på en Torsdag!

Bursdagsmiddag med familien idag. Pappa fikk denne da han komfirmerte seg i '72 +/- 2 år og jeg overtok den da jeg komfirmerte meg.

Omega Geneve
omega_geneve.jpg
 
Jeg er endnu en af de danske som har invaderet Jeres forum, invitert af Brio :D .

Mit første inlæg skal selvfølgelig være med min Speedy ref. 105.003-65, samme årgang som mig selv.

Tak for et fint forum med mange fine inlæg!

84f66229.jpg
 
Inspirert af Speedy.DK, der har brudt "dress klokke" dominansen, lægger jeg gerne til:
125_090619.jpg


Omega's 125 år jubilæums ur, producert i 2.000 (unummererede) eksemplarer, i jubilæumsåret 1973.
Eneste klokke, hvor kaliber 1041 er anvendt.
Tungt? ja: 200 gram
Uhåndterligt? Ja
Med pondus & karakter? Ja (syns jeg)

Med venlig hilsen - Geodoc.DK
 
Er jo nesten lørdag så..
Her er konfirmasjonsuret jeg fikk av mine besteforeldre i 1977. Vet at farmor kjøpte den noen år tidligere så den er vel fra 73-74.
Ble det lagd "spareutgaver" av disse? Grunnen til at jeg spør er at lokket bak er helt blankt uten "Seamasterlogoen".

omega002.jpg
 
Well, det er jo så blevet lørdag, kan jeg se på mit håndled, hvor jeg bærer mit yndlings vintage Constellation :)

P1180010.jpg
 
Her er konfirmasjonsuret jeg fikk av mine besteforeldre i 1977. Vet at farmor kjøpte den noen år tidligere så den er vel fra 73-74.
Ble det lagd "spareutgaver" av disse? Grunnen til at jeg spør er at lokket bak er helt blankt uten "Seamasterlogoen".

hallo, denne type ur er/var populære som gave til ansatte med lang tjeneste. urene kunne leveres nettopp med blankt baklokk for evt inngravering. min far har et lignende ur fra omega med inngraverin med bedriftens loggo og antall år i bedriften
 
Paramedic skrev:
Her er konfirmasjonsuret jeg fikk av mine besteforeldre i 1977. Vet at farmor kjøpte den noen år tidligere så den er vel fra 73-74.
Ble det lagd "spareutgaver" av disse? Grunnen til at jeg spør er at lokket bak er helt blankt uten "Seamasterlogoen".

hallo, denne type ur er/var populære som gave til ansatte med lang tjeneste. urene kunne leveres nettopp med blankt baklokk for evt inngravering. min far har et lignende ur fra omega med inngraverin med bedriftens loggo og antall år i bedriften


Seamaster De Ville er produceret mellem 1963 og 1968 mener jeg!

Før 1963 stod der ikke Seamaster De Ville på skiven og efter 1968 var det bare De Ville.

vh BaunDK