Vintage Omega etter bestefar

Ban

Støttemedlem
Medlem
16. sep. 2013
Innlegg
1.571
I forbindelse med min bursdag har jeg fått en klokke av min far som har tilhørt hans far, min farfar. Han insistere på at den skal renses og ses over før den overleveres, men jeg fikk se litt på den og tatt et bilde. (Beklager kvalitet på bilde)

20240101_181819.jpg


Jeg har prøvd å søke litt etter tilsvarende men har i farten ikke funnet noe helt likt. Klokken er en Omega som må være gull på stål, det står ingenting annet enn Omega på skiven og jeg finner ikke nummer eller annet på baksiden. Det som er litt spesielt i forhold til mange andre jeg finner på nett er utformingen av lugs.

20240101_181819.jpg


Det hadde vært morsomt om noen kunne si meg noe om denne modellen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Libello og reldor
De luggene kalles spider lugs . Klokka er mest sannsynlig fra første halvdel av 50 tallet og har trolig et kaliber 283 urverk . Referanse nummeret står på innsiden av baklokket og serie nummeret står på verket . https://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Takk for info. Ut fra opplysningene jeg har så stemmer det nok bra at denne er fra 50 tallet. Etter å ha googlet litt har jeg oppdaget at Omega har produsert et imponerende antall kombinasjoner av skiver og kasser med forskjellige typer lugs. Jeg har enda ikke funnet akkurat denne kombinasjonen.