Vintage med sterke følelser...

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Innlegg
4.346
Sted
ThePromisedLand
Hei.

Tenkte jeg skulle vise frem noen Vintage klokker som ikke har noen nevneverdig verdi i kr,men som har fulgt meg i over 35 år, og dermed represnterer masse gode minner. Bærer av disse klokkene var min morfar som forlot oss i 2005.

Omegaen er min favorit og denne er fra ca 1967.....denne har jeg leveret til Omega Ad i Trondheim med beskjed om den skulle renoveres for en hver pris....Den ble renset,smurt opp,byttet til nytt glass,samt kronen ble byttet til en original med Omega logo.Den gamle var en uoriginal.

Citizen klokken i midten har også en story(som de fleste klokker har) den er fra ca 1975 og er en Citizen 8210 Automatic......Denne lå og koste seg lynget da jeg var med mine besteforeldre på tyttbærtur i for 32 år siden (1979).....Det som er så utrolig rart er at denne klokken er blitt brukt nærmest hver dag frem til 2005,altså i 26 år uten at den har vært servet av urmaker !!! Klokken går også i dag meget stødig da den av og til får noe armtid av meg. Syns og lese på google at den har 45 timer power reserve.

Certina kloken er jeg usikker på hvor gamel er (ca 1960+) ? noen forslag ? men den har ligget i ca 20 år nå og er en opptrekks klokke .Denne går også meget godt.

Det er så sterkt og føle "auraen" på disse klokkene,og tenke på hva de har opplevd på sin ferd.....nå ligger de og hviler i skrinet og blir luftet av og til. Tenker på alle pulsslag de her komprimert av min kjære morfar...liker derfor og tenke på at de har en slags udefinerbar kraft som jeg drar veksler på.

Ok,nok snakk her er de......
a069.jpg
[/IMG]

Mvh
En sentimental edru Timebandit;)
 
Omegaen var jo nydelig.

Skulle ønske jeg hadde noe tilsvarende fra min familie.

Ta godt vare på dem!
 
Kjempefine alle tre! Liker bruksmerkene på de, viser at de var (og fortsatt er) gode ur!