Vintage JLC - noen som kan fortelle meg noe om denne?

Medlem
12. mai 2015
Innlegg
32
Sted
Düsseldorf, Tyskland
Hallo vintage-eksperter,

har arvet denne klokken og lurer på om noen kan fortelle meg noe om den? Vet generelt lite utover at den var eid av min bestefar, sannsynligvis er fra slutten av 60-tallet og virker å være i fin stand. Størrelsen er 34mm.

Bor i Tyskland så får ikke tatt den med til urmaker hjemme i Norge, har dog funnet en her i Düsseldorf som jeg håper også skal kunne fortelle en del om den.

Setter pris på alle gode tilbakemeldinger :)
JLC3.jpg

JLC1.jpg

JLC2.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
Et meget flott ur dette, både teknisk og estetisk. Kvaliteten på disse er så høy at man skal veldig høyt opp i pris i dagens marked for å matche dette med et tilsvarende nytt ur.

Lykke til med å sette den i stand!
 
  • Liker
Reaksjoner: mgm88
Er ikke noen ekspert men vil tippe 10-15.000, kommer an på om hva slags verk det er, og i hvilken stand det er.
 
  • Liker
Reaksjoner: mgm88
Takk for tipset, den kjente jeg ikke til! Ser ut til at klokken er ifra 1955! Det er en del eldre enn trodde. Fin info

Det er mulig du sjekker kassenummer og ikke serienummer på verk? Synes også det virket litt tidlig for dette designet. Får du åpnet kassen og sjekket serienummer på verket, så kan årgang sikkert bestemmes sikrere.

Pen klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: mgm88
Ser uansett at du må ha spesialverktøy for å åpne baklokket, så tror nok du må en tur til urmakeren for å få kommet inn til verket og notert verknummer.
 
Det er mulig du sjekker kassenummer og ikke serienummer på verk? Synes også det virket litt tidlig for dette designet. Får du åpnet kassen og sjekket serienummer på verket, så kan årgang sikkert bestemmes sikrere.

Pen klokke!

Ok, takk for info. Har en avtale hos en urmaker neste uke. Faar se hva han sier :)