Vintage Gruen Precision

Medlem
27. sep. 2012
Innlegg
217
Hallo! Søkte rundt på eBay i går fant en skikkelig fin vintage Gruen Precision Chrono-Timer. Prisen er på $ 2495 ca 15000 kr. Synes det var i overkant. Klokken er gammel og i original stand - Den ser litt slitt ut. Fikk veldig lyst på den har blitt helt bergtatt av vintage klokker med svarturskive fra før 1960. Bruker min svarte LeCoultre nesten hver dag, unngår å bruke den når jeg vet at jeg skal holde på med noe som kan skade klokka.

Hva synes dere om den? Går an å "make an offer" på auksjonsiden.

$%28KGrHqYOKo8FGKH2k0!sBRmS8hQr5Q~~60_57.JPG
 
Jeg synes et velholdt eksemplar av denne er ganske flott!
Når det gjelder prisen er jeg litt usikker, kom over disse på Chrono24:
Link #1 - 22400,- før moms
Link #2 - 26000,- før moms
Link #3 - 16800,- før moms

Disse har riktignok en annen skivevariant, og er usikker på om den du har postet bilde av har 14k kasse eller ikke - men jeg mistenker at 15000,- og oppover før moms er "markedspris" for disse chronotimerne..

Hvorvidt de faktisk selges for disse prisene er en helt annen sak :) Så hvis du har lyst på den har man vel ingenting å tape på å gi et bud, så lenge man gjør hjemmeleksen på uret før et eventuelt kjøp.
 
Den er i alle fall priset for et samlermarked. De andre som er linket her er i meget god stand og med garanti.
Utfra teksten på eBay høres det ut til at chronofunksjonen ikke er i orden, dvs. Vil ikke resette sekundviseren. Husk at å få reparert en slik er både vanskelig og sannsynligvis dyrt.

Edit: Verdivurdering i Gilbert/Shugert 2011: I 18kt 1200, 2150, 3000 USD. I Stål 350, 700, 950 USD. Den laveste prisen er for en komplett klokke om fungerer, neste for en med full service og kasse/skive i god stand, dyreste er mint.
 
Redigert: