Trukket Vintage-entusiast? Omega, Enicar, Glashütte og Grand Seiko

Medlem
7. mars 2020
Innlegg
72
Sted
Oslo
Klokkeboksen fylte seg litt for raskt i 2021 med kjøp og bytter, så jeg har nå innsett at jeg må tilpasse utvalget litt.
Jeg undersøker derfor muligheten for å bytte fire fine vintage ur mot ett eller to. Det kan både være vintage eller nyere automatikkur.
Jeg setter bytteverdien til ...... og ønsker meg fortrinnsvis Omega, IWC, JLC, Tudor, Heuer, Zenith eller Grand Seiko i bytte. Er selvfølgelig åpen for spennende forslag :)

Flere bilder kan selvfølgelig sendes og urene kan besiktiges i Oslo.


IMG_2083.jpg


Produsent: Enicar
Modell: Sherpa Guide MK II - Worldtimer
Caliber: AR1146
Reference: 5-65
Kasse: EPSA Super Compressor 42 mm
Lugs: 22 mm
Årsmodell: 1965
Reim: 20 mm Tropic (sort)
Tilstand: Ca. 36 timers gangreserve og et avvik på ca. -10 sek. pr døgn. Hairlines etter mange års bruk. Bezel i aluminium, som er slitt på kantene, men tross alt ganske pen.


IMG_2014.jpg


Produsent: Glushütte (GUB)
Modell: Spezimatic
Caliber: 75
Kasse: 36 mm uten krone
Lugs: 18 mm
Årsmodell: 1970-tallet
Reim: 18 mm sort skinnreim
Tilstand: Tilnærmet NOS. Holder tiden godt og har en gangreserve på ca. 24 timer.


IMG_2086.jpg


Produsent: Omega
Modell: Seamaster
Caliber: 1040
Reference: 176.007
Kasse: 38 x 42 mm
Lugs: 22 mm
Årsmodell: 1970-tallet
Reim: 20 mm Tropic (grønn)
Tilstand: Kassen og trykknappene fremstår som godt brukt og stedvis er gullet slitt bort. Skiven og viserne er veldig pene. Holder tiden godt og har en gangreserve på ca. 36 timer.

IMG_1928.jpg


Produsent: Grand Seiko
Modell: High-Beat Medallion
Caliber: 5646A
Reference: 5646-7011
Kasse: 38 x 41 mm
Lugs: 18 mm
Årsmodell: 1973
Reim: 18 mm "lizzard" skinnreim
Tilstand: Pen kasse med skarpe linjer, hvit skive med en liten skade mellom 7 og 8. Har vært svært nøyaktig og har hatt god gangreserve i et halvt år siden jeg kjøpte den, men går nå ikke helt som den skal og trenger en service.
 
Redigert:
Bump.
Fikk liten respons her, så reduserte bytteverdien med 10 000 kr. Håper det gjør at det blir mer interessant for vintage-entusiastene :)