Takk til alle dere som har stemt.
Hammerfjord: Har ikke Omega AT inhouse verk? Forhandleren jeg har vært hos for å prøve denne klokken fortalte at den har en inhouse verk.
Jellke: Et godt alternativ. Kunne jeg valgt den uten rød skrift hadde den vært en god kandidat. Liker blåe visere på hvit skive.
UJU: Enig at det ikke er et spenstig valg men det er vel lurt når man kun skal ha en klokke som passer til alt?
Ser at Pollen er ganske jevn. Har fremdeles ikke klart å bestemme meg.
Foreløpig ser det slik ut i mitt hode per i dag:
1. Omega AT Sort/SBGR081
2. Omega AT Hvit
3. SBGR083
Går det an å få prøvd Grand Seiko i Norge?
Ja, Omega caliber 8500 er in-house.
Men som mange andre aktører på banen i Sveits er ikke Omega 100% in-house siden noen elementer i klokkene stemmer ikke fra Omega eller Sveits, men noen andre leverandør.
Det kan bli alt mulig: Crystal, pakning, tallskiver, visere, bezel insert etc… Som kan ofte komme fra andre land.
Seiko har lært seg med GS å få lagt alt for seg selv: I Japan med sine Seiko fabrikker.
Det er kanskje ikke så relevant på kvalitet men i praksis, siden veldig få kan skrytte seg om å bli 100% in-house, kan vi si at GS er det nærmest du kommer til det uten å selge en nyre.
Nokka for de "purists" eller klokke maniacs som ville vite at ALT er Sveitsisk, Tysk eller Japansk etc…
Det er vanskelig å finne nå og betales med skyhøy priser i Sveits.