Videokamera?

Solli

Støttemedlem
Medlem
23. juni 2010
Innlegg
2.068
Sted
Oslo
Må kjøpe et videokamere snart, og har absolutt ingen ide om hva som gjelder. Det skal være lite, lett, helst tåle litt juling, ta fantastiske opptak og koste ingenting.

Kan antagelig kutte det siste kravet. :(

Noen gode ideer - anyone?
 
Her kommer det vel litt an på bruksområde, men hvis du skal ha et bra action kamera så må jeg si at Go Pro HD Hero 2 iallefall har imponert meg når det gjelder bildekvalitet på et så lite kamera.
 
Sony nex 5n.
En kompis jobber som videograf og er svært fornøyd med dette. 50 fps og mulighet til å bruke f.eks Canon linser( kansje leica og?) med adapter.

Edit; http://www.lydogbilde.no/test/sony-nex-5n
 
Sony HDR-CX700VE Full HD 1080
24p, Gps, 12mpix, Exmor R

kr 9800,-

Kommer jo selvsagt ann på hvor mye du vil legge i det, finnes rimligere kameraer.


Full HD 1920 x 1080 50p-opptak - Opptak i Full HD ved en høy bithastighet med 50p progressiv opptaksmodus for den høyeste bildekvaliteten og jevnheten • 25p progressiv opptaksmodus - Tar opp bilder i Full HD med 25 bilder per sekund, slik at videobildene dine får et kinoaktig preg
• CinemaTone Gamma™ og CinemaTone Color™ - Justerer bildekvaliteten sammen med 25p opptaksmodus for å skape bilder med en varm, filmatisk kvalitet
• 96 GB internt minne - Lagrer opptak i det interne minnet på 96 GB og på minnekort som tilleggsutstyr (Memory Stick Pro Duo™ eller SD/SDHC)
• Vidvinkelobjektiv av G-typen med 10x optisk zoom / 14x utvidet zoom - Fantastisk optisk ytelse: 26,3 mm (video og bilde) vidvinkel ideelt for gruppebilder, landskap og mer
• Modus for aktiv Optical SteadyShot - Med ristedemping i tre retninger for stabile bilder, selv når du går. Tilbyr nå bedre stabilisering ved alle zoominnstillinger
• Superfølsom Exmor R™ CMOS-sensor av 1/2,88-typen - En svært effektiv og stor sensor tar video og stillbilder fullpakket med detaljer, og med redusert bildestøy, spesielt i svakt lys