VIA INTERNETT: KJØPE ROLEX MULIG FRA UTLANDET ???

Medlem
15. mars 2012
Innlegg
5
Heisan

Jeg er på jakt etter en Daydate helgull.

Har inntrykk av at det er flere klokker å velge mellom i utlandet (eks. US).

Selvfølgelig galskap å bare "happy-go-lucky" og kjøpe gullrolex fra utlandet "via nettet", men vet noen om seriøse forhandlere i utlandet (eks. N.Y.) som er til å stole på?

Det er få daydate på bruktmarkedet her på berget, så jeg vurderer derfor utland. Tenker å reise til N.Y. i mai, og tenker jeg da kan kjøpe med meg klokke hjem.


Har inntrykk av at Rolex sportsur har priser tilnærmet som i Norge, stemmer det?

Kan noen gi råd om hvordan jeg kan kjøpe en brukt Rolex Daydate helgull "billigere" en det lille utvalget som er i det nordke markedet?

Jeg sitter med følelsen av at "alle" bruktforhandlere man finner på nett er kjeltringer, men den kan el umulig være riktig eller hva?

Setter stor pris på tilbakemeldinger rundt dette og gjerne anbefalinger om forhandlere der ute.

Mvh

Tjohei
 
Hei, velkommen til forumet.

Om du ønsker å kjøpe en ny klokke ville jeg tatt en titt på salgsforumet på rolexforums.com om det er en eldre klokke sjekker du på vintagerolexforum.com. Om du følger litt med ser man fort hvilke selgere som er seriøse.

Om du skal handle nytt ville jeg også vurdert muligheten av å kjøpe fra en norsk forhandler, du har kjøpsloven i ryggen samtidig som du har nærhet til forhandleren om det skulle skje noe. Både Lervik og Jørgensen har gode skussmål her inne.

Lykke til.
 
Jeg ville ha prøvd meg på en Want T Buy (wtb) annonse her inne først. Er nok noen Daydater som er til salgs her på berget også bare folk får tenkt seg litt om. ;)
 
Hei, og velkommen til TS-forumet.

Enkelte ganger kan du nok finne gode svar på dette og hint ved å søke blant de tusenvis av trådene som finnes her inne. Eller rett og slett prøve Google.

En fin ting å huske på videre er at du skriver overskriftene i innleggene dine, med små bokstaver. Store bokstaver oppfattes som "roping".

Lykke til med klokkekjøp både i inn- og utland!
 
Dersom du skal til NY, er diamond district et godt alternativ. Masse brukt Rolex, Daydates skulle det være i massevis. Se reisetråden om NY for gode tips.