vet ikke om det blir korrekt å poste link til en replicaselger, men-

Medlem
2. mars 2011
Innlegg
112
Sted
Ved sjøen litt utenfor Oslo
-Dersom noen er i tvil om nivået på kopier om dagen eller vil sjekke et mistenkelig brukt ur mot bilder av dagens bedre "fakes" så kan de jo ta en titt her. Ble litt skremt da det er mange av disse jeg selv ikke hadde klart å avsløre uten videre, og da blir det skummelt å handle brukt av ukjente på nettet....:(
Om dette er dumt (å gi replicaselgere ekstra trafikk) -så ber jeg moderator om å slette innlegget..
http://www.1-pc8838.com/index.php
 
Nå har jeg ikke trykket på faenskapet, men vær klar over at mange replicaselgere bruker bilder av ekte klokker på nettstedet. Det er ikke alltid klokkene ser like bra ut i virkeligheten, selv om noen begynner å bli veldig gode...
 
Jeg har lest litt om denne selgeren tidligere da jeg holder meg oppdatert på diverse replica forumer osv for å klare å skille ut faenskapen da jeg handler klokker. Og som det blir sagt er det mange som bruker bilde av ekte klokker for så å sende noe annet til kjøper osv. Men DENNE selgeren har bilder av replica`er, så bildene der kan brukes for å sammenligne om man er usikker.
 
Jeg har lest litt om denne selgeren tidligere da jeg holder meg oppdatert på diverse replica forumer osv for å klare å skille ut faenskapen da jeg handler klokker. Og som det blir sagt er det mange som bruker bilde av ekte klokker for så å sende noe annet til kjøper osv. Men DENNE selgeren har bilder av replica`er, så bildene der kan brukes for å sammenligne om man er usikker.
Herre min hatt ...... Ser ut som selger bruker ETA verk fra Sveits ? Kopiene ser utrolig bra ut.
Mvh
Timebandit
 
Herre min hatt ...... Ser ut som selger bruker ETA verk fra Sveits ? Kopiene ser utrolig bra ut.
Mvh
Timebandit

Angivelig har de brukt ekte ETA i mange år, men etter at ETA begynte med mer restriktiv salgspolicy har de i stadig større grad blitt nødt til å erstatte ETA med Sellita da tilgangen er større. Etterspørselen er imidlertid stor etter "varemerket" ETA, så det har også dukket opp flere asiatisk-produserte ETA-kloner i det siste... Disse er i likhet med klokkene gravert, dekorert og evt gitt serienummer i likhet med sine forbilder. Mange kjøper også disse replicaene for så å sende de til "småkriminelle" urmakere som har som eneste forretning å fjerne eller "korrigere" alle kjente detaljforskjeller fra originalene.
Ikke uvanlig at det brukes over titusen :eek: kroner på disse klokkene som i noen tilfeller er hybrider eller såkalte "frankenwatches" der noen av delene er ekte og andre stammer fra en replica... :evil:

-Caveat Emptor!.... :-x
 
Bare leste litt på klokkene, å der står det at alle deler fra originalen passer rett over.. visa versa.. :S

Se på de her... vet ikke hvem av de 2 som er fake.. men dæven..
http://imageshack.us/f/827/91153478.jpg/

60473866.jpg
 
Elementært.


Klokken til høyre er fake. :)





Den til venstre har fått serienummeret skjult... :p




Sånn mer seriøst, gode fake klokker er skremmende... Og den der er veldig skremmende.. Og jeg bare tipper hvilke som er fake..
 
Den til høyre ser ut for å ha bokstaver i blått som er limt på, hvist du er borti de så seiler de avgårde, så tipper det er et Asian Unitas verk i den.

Er litt mere usikker på den til venstre, men det kan godt være et Asian verk det også, det finnes mange varianter.

Legger merke til aksel endene på kronelås hendelen. På orginalvare pleier de å være høyglanspolert selv på børstet kasse.

Så kansje begge to er tvilsom.


Klikk for å blåse opp bildet:
unitas+resize.jpg