Vespa

px200

Støttemedlem
Medlem
31. mai 2010
Innlegg
272
Sted
Oslo
Ikke et typisk vinterspørsmål, men mens vi venter på våren: er det noen her som kjører Vespa? Har et par stykker selv, den tredje kommer til våren, hvis alt går etter planen.
 
Har ingen selv, men vurderer en Vespa når billappen er tatt. Er 16 år så skal snart begynne å øvelses kjøre bil. Synes det er unødvendig å ta mopedlappen når en likevell må spare ganske lenge til en Vespa. Plutselig er du blitt 18 år. Det er mye mer sjarmerende å kjøre rundt på en splitter ny Vespa enn en 95' Ford. ;)
 
Hadde tenkt å kjøpe meg en 150cc vespa etter å ha tatt mclappen for et par år tilbake.
Den planen holdt helt til jeg fikk Ninjaen jeg lærekjørte på mellom beina.. Etter 10 minutter snudde jeg meg til kjørelærern og skrev av fuill hals:
"IKKE FAEN OM JEG SKAL HA NOE SCOOTERDRIT!!!"

Så da ble det skikkelig mc... Nå som jeg studerer igjen kunne jeg gjerne tenke meg en 150cc Vespa igjen... Men nå har jeg ikke råd...! :p
 
Hadde tenkt å kjøpe meg en 150cc vespa etter å ha tatt mclappen for et par år tilbake.
Den planen holdt helt til jeg fikk Ninjaen jeg lærekjørte på mellom beina.. Etter 10 minutter snudde jeg meg til kjørelærern og skrev av fuill hals:
"IKKE FAEN OM JEG SKAL HA NOE SCOOTERDRIT!!!"

Så da ble det skikkelig mc... Nå som jeg studerer igjen kunne jeg gjerne tenke meg en 150cc Vespa igjen... Men nå har jeg ikke råd...! :p
--
Da er det bare å spare. Ingenting er som lyden og lukten av en totakter. Du kan få en god og driftssikker eldre Vespa 150/180/200 for en rimelig penge (sammenlignet med hva mange bruker på klokker...) hvis du følger med på Finn eller tar turen til Sverige og tar jobben med fortolling. Finner du en original og tar godt vare på den kommer den ikke til å falle i pris.
--
Har lest posten du lenker til morini, mange flotte sykler! Ikke umulig at det blir en større sykkel i tillegg til Vespa, men det må bli noe fra Italia.