Vespa

px200

Støttemedlem
Medlem
31. mai 2010
Innlegg
272
Sted
Oslo
Ikke et typisk vinterspørsmål, men mens vi venter på våren: er det noen her som kjører Vespa? Har et par stykker selv, den tredje kommer til våren, hvis alt går etter planen.
 
Har ingen selv, men vurderer en Vespa når billappen er tatt. Er 16 år så skal snart begynne å øvelses kjøre bil. Synes det er unødvendig å ta mopedlappen når en likevell må spare ganske lenge til en Vespa. Plutselig er du blitt 18 år. Det er mye mer sjarmerende å kjøre rundt på en splitter ny Vespa enn en 95' Ford. ;)
 
Hadde tenkt å kjøpe meg en 150cc vespa etter å ha tatt mclappen for et par år tilbake.
Den planen holdt helt til jeg fikk Ninjaen jeg lærekjørte på mellom beina.. Etter 10 minutter snudde jeg meg til kjørelærern og skrev av fuill hals:
"IKKE FAEN OM JEG SKAL HA NOE SCOOTERDRIT!!!"

Så da ble det skikkelig mc... Nå som jeg studerer igjen kunne jeg gjerne tenke meg en 150cc Vespa igjen... Men nå har jeg ikke råd...! :p
 
Hadde tenkt å kjøpe meg en 150cc vespa etter å ha tatt mclappen for et par år tilbake.
Den planen holdt helt til jeg fikk Ninjaen jeg lærekjørte på mellom beina.. Etter 10 minutter snudde jeg meg til kjørelærern og skrev av fuill hals:
"IKKE FAEN OM JEG SKAL HA NOE SCOOTERDRIT!!!"

Så da ble det skikkelig mc... Nå som jeg studerer igjen kunne jeg gjerne tenke meg en 150cc Vespa igjen... Men nå har jeg ikke råd...! :p
--
Da er det bare å spare. Ingenting er som lyden og lukten av en totakter. Du kan få en god og driftssikker eldre Vespa 150/180/200 for en rimelig penge (sammenlignet med hva mange bruker på klokker...) hvis du følger med på Finn eller tar turen til Sverige og tar jobben med fortolling. Finner du en original og tar godt vare på den kommer den ikke til å falle i pris.
--
Har lest posten du lenker til morini, mange flotte sykler! Ikke umulig at det blir en større sykkel i tillegg til Vespa, men det må bli noe fra Italia.
 
Gammel vespa er helt sjef, har ett sted mellom 3-5 50cc og en 150. Fantastiske maskiner og utrolig praktisk til og fra jobb om sommeren
 
Vurderer faktisk å gå til innkjøp av en før neste sommer mtp "til-og-fra-jobb-deskap". Noen tips om hva? Har ikke MC-lappen, og har helelr ingen planer om å ta den.
 
Personlig liker jeg best de eldre modellene med totakt, kickstart og manuelt håndgir, men kjøper du en nyere er nok det litt tryggere ang. drifssikkerhet, bremser osv. Går du for en eldre så er 50 Special fra 70-tallet et godt valg:
Vespa-50-special.jpg


Ulempen er at de er ganske små, så hvis du er høy kan det se ut som en kjempe på tur.

Nå er det kommet en retroversjon av denne, heter S 50, med moderne teknologi og utstyr:
http://www.vespa.no/index.php?id=13431
 
--
Da er det bare å spare. Ingenting er som lyden og lukten av en totakter. Du kan få en god og driftssikker eldre Vespa 150/180/200 for en rimelig penge (sammenlignet med hva mange bruker på klokker...) hvis du følger med på Finn eller tar turen til Sverige og tar jobben med fortolling. Finner du en original og tar godt vare på den kommer den ikke til å falle i pris.
--
Har lest posten du lenker til morini, mange flotte sykler! Ikke umulig at det blir en større sykkel i tillegg til Vespa, men det må bli noe fra Italia.


Jepp, men har ikke tid til slikt nå heller... Så blir nok klokker og ikke Vespa på meg ;)
 
Vespa er unikt og med mye følelser som med mye annet med motor fra Italia. Har en Vespa 125ccm som jeg kjøpte ny i 2001 da jeg bodde i Oslo, kremhvit med brunt sete og org hjelm i samme farger, vakkert :D Nå står den dessverre mest under preseningen i garasjen ved siden av Harley'n som heller ikke blir utslitt...
 
Har en smallframe i deler, plukkket den fra hverandre og pussa ned ramma for 3 år siden. Så stoppet det opp, håper jeg får inspirasjon til å sette den sammen igjen. Er spent på hvordan den blir med malossi 136 motoren og zirri potta jeg har ligende til den.

Scooter og Vespa er gøy det
 
Noen som har peil på hva enn må ut med for en eldre Vespa 50cc alla Larsern sin? Ser at eldre Vespaer på finn ligger på 25k og sånt. Er ikke det vell litt drøyt? :confused: