Verdivurdering Rolex Yacht Master 29mm

Medlem
20. mai 2014
Innlegg
61
En kompis av meg ønsker kanskje å selge denne. Kjøpt på Askeladden i Stavanger på midten av 90-tallet. Med boks og papirer. Hadde service for 2-3 år siden. Men hva kan denne være verdt?
image_zpsak64qwlf.jpeg
 
Rolex kopier begynner å bli veldig bra om dagen - (u)heldigvis er dette ikke en av de bedre..
Kast den i søpla etter en god omgang med en hammer..

EDIT: Med bedre bilder og kunnskap om at dette er en damemodell stiller saken seg annerledes.
Det var ting jeg reagerte på vedrørende dial som ikke plager meg lenger nå når bildene er så gode at de faktisk viser skikkelig hva som foregår. Bezelringen så ut som en dårlig kopi ved første øyekast på de første bildene, men med bedre bilder ligger den uten tvil opp mot det som kan forventes. (Som jeg imho ikke synes er videre fantastisk, men det er en annen sak..)
Så også ut som at teksten i YACHT-MASTER fløt sammen på et av de første bildene, som det viser seg på de nye bildene at ikke var tilfelle.. Alt i alt ser den absolutt ekte ut likevel :)
 
Redigert av en moderator:
Hæ? Informasjonen jeg gav kommer fra han. Jeg tror jo ikke at han lyver til meg, men jeg får prate med han.

Stemmer. Askeland. Ikke Askeladden. :oops:

Til mitt forsvar så "slang" jeg bildet ut på photobucket via iPhone uten å se etter.
 
Redigert:
Det er altså en 29mm lady utgave av Yacht Master det eventuelt skal etterligne.

Til dere som sier klokken er uekte. Hvilke detaljer er det som avslører at den er det?
 
  • Liker
Reaksjoner: lobergen
Oj, at det kunne være en dameklokke slo meg ikke.

Jeg reagerte først og fremst på at det var en GMT med dykkerbezel. At det ikke er en GMT retter jo opp det. Videre synes jeg lenka så feil ut, for tykk font på dato, for lite forstørrelse og så hadde jeg aldri sett sort "lume" før.

Beklager så mye om det skulle vise seg å være feil.
 
Om dette er en 69623 kan den se ekte ut for meg. Stusser dog litt på låsen, ref. kronen og Rolex logo inkl. "krusedullene" rundt, men her kan jeg ta feil ;)
Lume er de små hvite trekantene på innsiden av normale lumedots.
 
Redigert: