Ventepølse - Oppdatert!

Medlem
5. sep. 2013
Innlegg
439
Sted
Bergen
Jeg har ikke tid til dette, må komme meg på jobb..
Her er et ventepølsebilde av ventepølsepakken

560148B0-B8AC-476F-9DB1-3AADCB4D6AD1_zpsnhyjar5n.jpg



ALLRIGHT!
Da kommer den 100% realistiske rekonstruksjonen av minuttene etter postmannen ringte (!) og vekket meg klokken 8 i dag tidlig.

MEN! Først litt om og men:
Jeg begynte smått på alvor å tenke på en klokke som dette etter den ble etterlyst på en GTG for noen uker siden. Etter noen sene kvelder med mye lesing og mye bilder ble det klart at en slik var jeg nødt til å skaffe meg på et eller annet tidspunkt. Jeg fant etter hvert ut at jeg kunne slå mange fluer i én smekk her. Fargekombinasjonen som virker å være mest populær i alle fall her på sonen er blå og rød eller Pepsi om du vil. For meg fremstår den uten å ha prøvd en på som litt snill, rolig, med myke kontraster og rund i kantene. For min del er det sort og rød eller Coke som har tent meg, hardere kontraster og litt mer "in yer face mafakka!", eller som andre kanskje ville sagt det, at den virker å ha mer presence. Klokken som ble etterlyst var som dere forhåpentligvis har skjønt - en GMT Master II. Så da var det avgjort, dersom en GMT skulle inn, skulle den i tilfelle ha Coke-bezel. Det som jo er litt gøy er at en av de korteste produksjonene av denne sammenfaller med mitt fødselsår 1987, vi snakker da om den berømte 16760 "Fat Lady" eller "Sophia Loren" som jeg selv foretrekker å kalle den. En vakker og formfull dame med store strømlinjede kurver og et blikk som stål. Det som rent estetisk skiller denne såkalte "transitional"-modellen fra sin forgjenger og etterkommer er i hovedsak en høyere kasse, kraftige crownguards, tykkere bezel og er man heldig - en fat-font bezel-insert. Mer av alt, større, bedre! Jakten begynner og ting ser ganske OK ut, utenlands er det mange til salgs og det hadde gått to med riktig årstall det siste året her på sonen alene. Dette ble lett, her kunne jeg jo sikkert få til noe på relativt kort tid. Men så begynner jeg som alltid desverre å tenke. Nei, skal denne inn kan jeg ikke bare ta den første og beste som ramler i fanget på meg. Jeg vil ha original boks og papirer. Den kan ikke være polert ihjel, da forsvinner jo nesten all estetikken, samtidig bør den ha en intakt bezel, helst med fat-font og bør være relativt skarp i kantene og ikke ripet istykker.
Da. Har vi gått fra ganske enkelt å oppdrive til omtrent samme odds som å vinne 10000kr eller mer på griseflaxlodd.
Jeg må forberede meg på å se til utlandet. Det kommer til å bli dyrt og tidsperpektivet må endres ganske radikalt for å finne et eksemplar i en så god stand som mulig. Så jeg fylte magen med sekkekvis av is, pustet rolig ut og tok det med ro. Hah! Såpass godt kjenner jeg meg selv at det kom ikke til å gå bra, isen i magen hjalp litt, men etter all denne letingen og lesingen var jeg så rastløs at noe MÅTTE inn. Noen få timer etter at nevnte scenario hadde funnet sted dukket det opp en annonse med noe som kunne fungere for å slukke tørsten. Men, det ble for dumt å bruke påenger på noe jeg egentelig ikke ville ha.. Ten tanken varte i to dager- CLOSE ENOUGH, DET FÅR DUGE!

Så noen formfull dame ble det ikke på meg denne gangen, men jeg tror denne skal få holde meg litt med selskap frem til hun dukker opp.
Frem til det får jeg lete etter henne på alt fra ebay til Tinder.

Nå skal jeg ikke plage dere mer, jeg gir dere - VENTEPØLSA!












































Esken er åpnet..
2014-10-23-8567_zps65985aee.jpg




Denne kjenner vel de fleste.
2014-10-23-8568_zps7747f7a7.jpg





Jada, du gjettet helt riktig.
2014-10-23-8569_zpscf56bca6.jpg





Men.. den var jo bare full av brosjyrer og papirer?
2014-10-23-8570_zps2bc79779.jpg





Neida, tulla. Det var en boks til. LURTE DEG DER!!
2014-10-23-8571_zps6097dbc2.jpg





Kom nå til poenget for fasan!
2014-10-23-8572_zpsdb1abf06.jpg

Tenkte du sikkert nå.













Oooh, noe rødt?
2014-10-23-8574_zps1f11b1a9.jpg





Endelig, der var den, jeg gir dere - 16710!
2014-10-23-8577_zps169a4815.jpg





Ah, det var pølsemusa si det!
2014-10-23-8563_zpsada750aa.jpg





2014-10-23-8578_zps05e9952a.jpg




Den fikk være med på jobb i dag også. Rakk ikke å tilpasse lenka så jeg satte på rem i en fei.
Trodde ikke den skulle kle det så bra, men det må jeg nok trekke tilbake med en eneste gang.
05420E40-C0C7-4039-B9F8-D4D86E3B5B5A_zps05uopoot.jpg



Ikke helt enkelt å få gode bilder helt uten dagslys, men alt er bedre enn telefonen. Hadde ikke hjerte til å la dere vente til i morgen. :cool:

Velbekomne!
 
Redigert:
Merker at jeg bor på landet, for hos meg kommer pakker på ettermiddagen og ikke på morgenen. Så da blir det jo heller mer middagspølse hos meg. :D
 
Spottet denne på armen til Jason Bateman i filmen The Switch i går faktisk, da tenkte jeg følgende "denne klokken er så vanvittig lekker, utrolig at det ikke kryr av den på sonen?" og vips så spretter det opp en idag?

Jeg tror ikke det er tilfeldig, tror jeg kan styre fremtiden. Mitt spørsmål er da: noen som vet om en film med en 5711 i? Så jeg kan styre den frem til døren min imorgen?

Nok babling, gratulerer med en klokke JEG kommer til å få glede av via dagens klokke. Spesielt siden jeg foretrekker cola fremfor pepsi ;) Nyt den
 
Fantastisk flott. Coke er like sprudlende som Pepsi. :) Dessuten, kjekk utformet tekst som underbygger valget / utpakkingen.

Grattis.