Ventepølse fra øst

Medlem
10. okt. 2010
Innlegg
1.156
Sted
Oslo
Dagen i dag begynte slettes ikke så bra.
I går kveld oppdaget jeg nemlig at en klokke jeg har veldig lyst på var til salgs her på tidssonen. Finansene er omsider på plass, så det var egentlig bare å kaste seg over pm-knappen og skrive de tre berømte ordene. ("Jeg tar den") (Ikke "jeg elsker deg", selv om det også sikkert kunne blitt interessant). Men så drøyde jeg litt. Følte jeg måtte få en slags godkjennelse fra kona, selv om en godkjennelse til å bruke flere titalls tusen på noe som utelukkende jeg får glede av, erfaringsmessig er noe optimistisk å håpe på, av forunderlige årsaker. Jeg får i stedet en slags "gjør som du vil", som egentlig betyr noe helt annet. Visste derfor at muligheten var god for at klokka forsvant mens jeg bearbeidet henne. I mellomtiden skrev jeg en pm der jeg sa jeg var interessert, men at jeg måtte sove på det. Men i sengen fikk jeg omsider bearbeidet kona nok (ikke på den måten) til at jeg tenkte jeg kunne slå til med god samvittighet. Selgeren hadde ikke fått noen andre bud da jeg meldte interesse en halvtimes tid tidligere på kvelden, så jeg regnet med at ting var i boks da jeg skrev "jeg tar den" for så å sette mobilen i flight-modus og slukke lyset.

Og dermed er vi tilbake til i dag tidlig. Jeg hadde nemlig forventet å finne en trivelig pm med forslag om hvordan vi skulle gjennomføre det praktiske. I stedet fikk jeg beskjed om at noen hadde kommet meg i forkjøpet. D'oh!!:(

Men! Det var fortsatt håp. Denne "noen" hadde nemlig ikke bestemt seg for å kjøpe, men hadde booket tid for visning og hadde dermed et fortrinn. Jeg fikk bare krysse fingrene for at noe skar seg.

Så med et lite håp dro jeg sykkelhjelmen på hodet, for å dra på jobb. Da jeg kom ut ble jeg møtt av dette:
null_zps02272792.jpg

Ikke det at sykkelen var så aaaaltfor dyr, og jeg visste vel at det bare var et spørsmål om tid før en eller annen dritt stjal den, men herrejemini så sinnsykt irriterende det er at jeg skal være nødt til å låse inn sykkelen i garasjen i mitt ellers så trivelige nabolag, for at den skal få stå i fred.

Nok om det.

Mens jeg har ventet på å finne denne klokka som jeg har drømt om- og spart til i et års tid, dukket det for et par uker siden opp en annen vakker klokke i k/s som jeg også har ønsket meg lenge. Den forsvant selvfølgelig til noen andre, men en sånn ville jeg også ha! Dermed ble klokka bestilt, og i dag kom den. Endelig noe å glede seg over.

Så da går vi i gang. Fra Asia, ja ... (pakken, ikke dyna. Den er fra 70-tallet)
null_zpsa1dd8131.jpg

null_zps353d767c.jpg



Noen drar kanskje kjensel på dette?
null_zps3a22d999.jpg



Jepp, Seiko.
null_zpsae9ac8be.jpg
null_zps1eff3752.jpg
null_zps201c6bd8.jpg



Ooo, hva er dette for en godbit?
null_zps04ee9454.jpg

En Seiko Sarb 065, også kalt "Coctail Time" siden den er delvis designet av den kjente japanske bartender-guruen Mr.Sinobu Ishigaki, som vi alle er så glade i. Hehe.
Uansett, en utrolig vakker klokke synes jeg, som virkelig gir mye for pengene.

Remmen er i stiveste laget, og hvem i all verden har satt den feil vei? Hvem kan jeg saksøke? Den skal vel ikke være slik!? Beklager dårlige iPhone bilder, forresten.

null_zps84a7b905.jpg


Obligatosik ws til slutt.

null_zpsa5aef9f3.jpg


Takk for oppmerksomheten. Og forresten, du lurer kanskje på om han andre fyren kjøpte den andre grailen? Han ble visst nødt til å reise bort og fikk aldri sett på den. Så fikk jeg kjøpt den? Det vil tiden vise.
 
Ha ha, artig innlegg og grattis med en supersweet Seiko! Liker, som ungdommen sier! Trenger en med lys skive jeg og :)

Er det liv å be om enda flere bilder? :)
 
Gratulerer med flott ventepølse!
Morsom historie, gleder meg til fortsettelsen.. ;)
 
Gratulerer med en flott Seiko!
En slik dyne hadde jeg når jeg vokste opp på syttitallet!!:D
 
Gratulerer med SARB065! Nydelig klokke. Stiv reim. Jeg byttet den ut.

Todda
 
Flott Seiko, kjenner jeg fikk lyst på en slik en.
Morsomt tekst og gleder meg til resten av historien!