Ventelister og "tomme"-ADer i 2024? (Oyster Perpetual)

Medlem
7. jan. 2016
Innlegg
19
Sted
Akershus
Hei,

Jeg har i ganske mange år nå hatt et øye på Oyster Perpetual-modellene til Rolex, men primært på grunn av mer nødvendige prioriteringer av tid og penger så har jeg aldri kontaktet en AD. Jeg har fra tid til annen sett på både Klokkeriet på Facebook og Tidssonen marked etter salgsposter, men det virker for meg som det selges få av disse modellene. Til sist har jeg forstått det som at det siden før covid uansett har vært svært utfordrende å få tak i mange Rolex-modeller, og at man nærmest må være en godt etablert kunde for i det hele tatt å få tilgang på mange populære modeller.

Spørsmålet mitt er da, er det fortsatt slik i Norge i 2024?

Tror dere at en Oyster Perpetual i 34 eller 36 millimeter er "enkelt tilgjengelig" hos eksempelvis Bjerke nå?
(Ja, jeg kan åpenbart ringe dem eller ta turen innom, men om ikke annet kan dette være til info for andre som kanskje sitter med samme spørsmål som meg.)
 
Jeg sto på liste på en 36mm og fikk forespeilet 8-12mnd i september i fjor. Men jeg kansellerte ordren nylig - den er jo strengt tatt veldig kjedelig.... (i svart som jeg hadde bestilt)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg bestilte 41mm for et par år siden, den kom på 3 uker(!)
Men som @kire sier, den blir fort litt kjedelig. Ville heller gått for en Datejust hvis jeg skulle ha en allrounder.
 
Okey, da har jeg hatt for høye forhåpninger til at markedet hadde normalisert seg.
Har en Tudor til service hos AD nå, så jeg skal forhøre med meg de om en OP i 34 eller 36 når jeg er der for å hente den igjen.

Datejust er fine, men må være ærlig på at jeg liker de enkle skivene til OP hakket bedre. (Men ikke noe fan av de nye skivene med rare mønstre og bildemotiv da..)
 
Okey, da har jeg hatt for høye forhåpninger til at markedet hadde normalisert seg.
Har en Tudor til service hos AD nå, så jeg skal forhøre med meg de om en OP i 34 eller 36 når jeg er der for å hente den igjen.

Datejust er fine, men må være ærlig på at jeg liker de enkle skivene til OP hakket bedre. (Men ikke noe fan av de nye skivene med rare mønstre og bildemotiv da..)
Hvis det er lov å tippe, vil jeg tippe at det er mulig å få bestilt 34 eller 36 mm av denne modellen!
Null ventetid er det neppe, men litt ventetid mot å ikke få bestilt i det hele tatt er kanskje innafor? :)
 
Hvis det er lov å tippe, vil jeg tippe at det er mulig å få bestilt 34 eller 36 mm av denne modellen!
Null ventetid er det neppe, men litt ventetid mot å ikke få bestilt i det hele tatt er kanskje innafor? :)
To bekjente av meg fikk bestilt en 34 og en 41 med minimal historikk i oktober begge to. Levering på 6mnd på begge. Sølv skive på 41 og blå på 34.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pamnir og Skogsmann
Ok, da satser jeg på at det går ganske smertefritt å bestille. 6 månder er jo lang tid, men bedre enn venteliste med ventetid helt i det blå.
 
Tror heller det er tilfeldighetene som rår. Har også bekjent som fikk kjøpt en rolex yachtmaster på Bjerke midt under verste hypen, vedkommende hadde aldri vært innom Bjerke og visste knapt nok hva en klokke var. Han var helt ærlig og åpen med at hensikten med kjøpet var «invistering». Vi er flere i samme omgangskrets som hver av oss har lagt igjen noen 6 sifrede beløp i samme butikk og får null tilslag på forespørsler. Det har vært fleipet mye med hva slags tilleggstjenester invistoren har bydd på.
det skal også nevnes at det er fullt mulig situasjonen er endret, for egen del er jeg bare drittlei av å spørre Bjerke og har mistet interessen
 
Redigert:
Støtter GrimR. Bjerke er helt topp!
At de nå har økt depositumet til 25` er også en fornuftig tilnærming til bransjen. Får potensielt luket ut fllippere og korttids tradere.
Kanskje det burde blitt betalt hele summen for ventelistenes del? :O

Eneste de kunne tatt seg tid til er å merke hva slags svar de sender kunder med hyppige besøk.
Jeg trenger ikke samme e-post om markedssituasjon og forklaring på hvorfor det er vanskelig å få kjøpt, hver gang jeg spør Om Daytona.
 
Støtter @Hapå Jeg er ikke blandt den engere krets, men har vært kunde siden min første Rolex ble kjøpt i Bjerkes filial i Prinsens gate i Oslo sentrum for å feire min første jobb etter endt utdannelse. Har siden opplevd å bli avvist mtp kjøp av interessante modeller. Har også lagt igjen en ganske anseelig sum totalt i andre merker og modeller. Tenker jeg heretter går for gråmarkedet, sparer faktisk i lengden en god del på det og uten ventelister. Musunnelig på de som får…, nei, bare oppgitt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hapå og Ivar
Støtter @Hapå Jeg er ikke blandt den engere krets, men har vært kunde siden min første Rolex ble kjøpt i Bjerkes filial i Prinsens gate i Oslo sentrum for å feire min første jobb etter endt utdannelse. Har siden opplevd å bli avvist mtp kjøp av interessante modeller. Har også lagt igjen en ganske anseelig sum totalt i andre merker og modeller. Tenker jeg heretter går for gråmarkedet, sparer faktisk i lengden en god del på det og uten ventelister. Musunnelig på de som får…, nei, bare oppgitt.
Hva slags forventninger har man?
Hvis alle spør etter den samme modellen blir de fleste skuffet. Mange om beinet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pamnir og GrimReaper