Venstrekjøring ut av boksen.

Medlem
12. mars 2018
Innlegg
989
Sted
Innlandet
En ny klokke kom inn døren i dag etter et klokkekjøp at den mer spontane sorten. Denne modellen har jeg ikke sett så mye her på TS, så jeg deler her noen bilder fra dagens utpakkingen.

Og ja - det er en Tudor:
IMG_7523.jpg


Nærmere bestemt....
IMG_7525-orig2.jpg

.... Pelagos LHD.

IMG_7526.jpg

Det mest iøyenfallende er jo kronen på "feil" side. Jeg trodde først at dette er en klokke tilpasset keivhendte. Men etter hvert skjønte jeg at LHD like gjerne kunne brukes normalt på venstre hånd av høyrehendte. Og faktisk - etter noen timer på armen føles dette helt naturlig. Klokka er veldig behagelig på armen.

Dette er en seriøs diver med HEV på høyre side og vanntetthet 500m. Min kommer neppe dypere enn bunnen på badeland, men likevel kjekt å vite at jeg har gode marginer .
IMG_7529.jpg


Pelagos er 42mm i diameter, og tykkelsen er 14,45mm.
IMG_7530.jpg


Pelagos-claspenen er kjent for sine gode justeringsmuligheter, og det kan jeg skrive under på.
IMG_7531.jpg


Jeg liker kasseformen!
IMG_7542_orig2.jpg


Og hvor kult er det ikke med roulette datohjul? Nå er det bare å se fram til røde partallsdatoer :)
IMG_7572_roulette.jpg


Det er også kult at alle LHD-klokker har sitt unike nummer på baklokket.
IMG_7535.jpg


Jeg må si at bærekomforten er overraskende bra! Pelagos er langt fra topptung takket være lett kasse av titan:

Og til slutt et par wristshots:
IMG_7536.jpg


IMG_7538.jpg


Etter en dag på armen innser jeg at dette kommer til å bli en slager i sommer :cool:
 
Redigert:
Gratulerer. Ser fin ut den. godt valg.
Sea-Dwelleren min som har vore med på 100+ dykk (og under 45m) hilser :)

Hadde jeg vore i markedet selv for en ny diver ville denne vore en strek kandidat for jobben :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: lumer
Gratulerer med ny klokke!
Dette må være en av de tøffeste moderne dykkerur du kan kjøpe for pengene. :):)


1F1FFD26-27C5-4F49-B7C5-185C5DE61736.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: lumer