Velge mellom Orient XL mako og Seiko orange monster

Medlem
3. aug. 2010
Innlegg
135
Sted
Drammen
Hei.
Jeg sitter og vurderer å kjøpe en av de ovenstående men klarer ikke å bestemme meg:roll:. Det beste hadde vært om jeg kunne kjøpt begge to. Men lurer på om noen av de erfarne kan svare/guide fram til den beste kjøp i øyeblikket.
Har sett på creation watches sin nettside og var ett øyeblikk fanget av seiko skz330k ( den i rosegold) men ser at den er utsolgt. Vill helst ha en stor klokke med smooth sweep second som er mest mulig innenfor +/- 5 -10 sek
Jeg har søkt på forumet uten å finne relevant tråd.
 
Hei du,

Jeg har aldri prøvd Mako XL, men jeg har både Mako og Seiko OM. Jeg ville helt klart valgt monsteret. Lenka er etter min oppfatning mye bedre enn den på makoen, og man før mer kvalitetsfølelse av klokka.
 
Takk for svar. Har lest det fra krille ang. new mako men fant ingen sammenligning mellom disse to. Har lest litt på utenlandske fora og leser at orient er mer presis ut av boksen enn seikone, selv om begge kan ikke hackes og er base urverk.
 
Jeg har eid begge, og sitter i dag igjen med monsteren. Likte egentlig både størrelse og kasseform bedre på makoen, men fargen vippet det i seikoens favør. Kommer helt sikkert til å kjøpe meg Orient diver igjen, men da kanskje en av modellene med safirglass!

Løsning: kjøp makoen i orange...
 
Jeg har også eid begge, og den jeg savner mest er Orienten. Veldig fin størrelse synes jeg, og slank og fin i høyden.

Jeg hadde den orange utgaven, og går av og til å tenker på å skaffe meg den på nytt.
 
Jeg var i handletagen og det jeg fikk lest av anmeldelser på Monstret var godt.
Virker til å være et riktig så godt, sprekt, alternativ med bra lenke.

(jeg har ikke vært med i spillet så altfor lenge, men Seiko som "brand" tiltaler meg mer enn "Orient" ... but that's me)
 
Lest meg fram til at orient mako er bedre regulert ut av boxen enn OM.
Orient mekaniske klokker er generelt mere presise. Skyt meg hvis jeg tar feil her :D
Skal handle denne helgen :p
 
Lest meg fram til at orient mako er bedre regulert ut av boxen enn OM.
Orient mekaniske klokker er generelt mere presise. .. :p

Det er riktig. Jeg har blant annet en "Blue Mako" (ca 6 mnd gammel) som går innenfor 1-3 sek/ døgn uten at den behandles på noe varsom eller spesiell måte. Det bekrefter også tidligere Orient mekaniske ur som jeg har eid; De har alle vært ektremt presise. Mako`en er derfor pt. det mest nøyaktige mekaniske uret jeg har i dag og overgår langt et par andre ur i skuffen som koster ca. 50 ganger så mye. Altså en beater som du kan stole på :)
Jeg synes også den er flott, og det er denne som ofte benyttes som hverdagsur.

Fordelene er mange: Skulle den få en diskvalifiserende ripe, så kjøper jeg bare en ny for langt under prisen på en lenke eller bezelring av et annet merke, den dagen klokka trenger service kjøper jeg bare en ny til under 1/3 av prisen på en service til et par av mine andre klokker....

Rent mekanisk merkes det at klokka og lenken er i en lavere divisjon enn prestisjeurene, men denne sammenligningen er urettferdig og tåler ikke lys uansett. Sammenlignet med Seiko er forholdet 1:1. Seiko har billige ur og lenkeløsninger og noen dyrere. Det samme har Orient. 300m-diveren til Orient er legendarisk og er kvalitetsmessig sammenlignbar med betydelig dyrere ur.

Orient gir flotte klokker, presise ur, fine urverk, og utrolig mye eierglede for lite penger.
Og så står det ikke "Seiko" på på den, noe som Gud og Hvermansen jo har på armen, - det er nesten grunn nok i seg selv til å velge Orient! :)
 
Det er riktig. Jeg har blant annet en "Blue Mako" (ca 6 mnd gammel) som går innenfor 1-3 sek/ døgn uten at den behandles på noe varsom eller spesiell måte. Det bekrefter også tidligere Orient mekaniske ur som jeg har eid; De har alle vært ektremt presise. Mako`en er derfor pt. det mest nøyaktige mekaniske uret jeg har i dag og overgår langt et par andre ur i skuffen som koster ca. 50 ganger så mye. Altså en beater som du kan stole på :)
Jeg synes også den er flott, og det er denne som ofte benyttes som hverdagsur.

Fordelene er mange: Skulle den få en diskvalifiserende ripe, så kjøper jeg bare en ny for langt under prisen på en lenke eller bezelring av et annet merke, den dagen klokka trenger service kjøper jeg bare en ny til under 1/3 av prisen på en service til et par av mine andre klokker....

Rent mekanisk merkes det at klokka og lenken er i en lavere divisjon enn prestisjeurene, men denne sammenligningen er urettferdig og tåler ikke lys uansett. Sammenlignet med Seiko er forholdet 1:1. Seiko har billige ur og lenkeløsninger og noen dyrere. Det samme har Orient. 300m-diveren til Orient er legendarisk og er kvalitetsmessig sammenlignbar med betydelig dyrere ur.

Orient gir flotte klokker, presise ur, fine urverk, og utrolig mye eierglede for lite penger.
Og så står det ikke "Seiko" på på den, noe som Gud og Hvermansen jo har på armen, - det er nesten grunn nok i seg selv til å velge Orient! :)

Spennende. Jeg får lyst til å prøve en Orient :)