VASA AUTOMATIC INCABLOC 25

Medlem
4. sep. 2010
Innlegg
168
Sted
Oslo
Hei! Noen som kjenner til det tydeligvis obskure merket VASA?
Jeg kom over denne (bildet under) og et gammelt mekanisk EXACTA VOSTOK (opptrekk) armbåndsur på et loppemarked i dag. Vostok'en er litt slitt, men er fin som dressklokke. VASA'en er i nydelig stand (bortsett fra et hakk i glasset), den går helt rett, og ser meget velholdt ut. Det kom på metallreim, men jeg byttet over til skinn. Når jeg googler får jeg overhodet ikke noe info om dette merket. Over logoen står en slags kongekrone.

imag0281h.jpg

Beklager (som vanlig) for dårlig bildekvalitet. Jeg eier faktisk ikke et annet kamera enn det crappy mobilkameraet mitt..

Om det er verdt noe eller ikke, driter jeg i. Men vil gjerne vite om noen har noe info!

Her er forøvrig det eneste uret av tilsvarende merke jeg fant på nett..

http://www.kaplans.se/kaplans/AuctionArt.aspx?vId=688108&plT=76626076&AuktID=2084
 
Kjenner ikke til Vasa, men høres jo svensk ut. Ser at det har vært solgt slike på Tradera. Svensk merke med sveitsisk eller tysk innmat?
 
Ja, det lurer jeg på også! Det er kun under googlingen "VASA KLOCKA" at jeg har fått noe spesielle treff, så føler at det har noe connection til vårt naboland. Det er i hvert fall et fint ur i passelig størrelse med mye sjel. Bildet viser dessverre ikke det. Minner meg litt om Doxa, men det gjør jo mange 70-tallsur.

Ja, takk for infoen om Tradera!