Vanuatu-klokken

Hvalrossen

Støttemedlem
Medlem
25. feb. 2012
Innlegg
1.508
Sted
Oslo
Gleder meg til en tur til en obskur øy i Vanuatu (i forbindelse med en tur til NZ), men chickened out
på å ta med JlC-en eller APen. Dermed ble et ekstremt spontankjøp på Heathrow etter en laaaang tur:



Mmmm ... duty free ... ser ikke som en gromklokke fra godbutikken Mapp & Webb (eller hva de heter).
Dessverre heller Harrod's. Men hva er det?



Den skarpøyde ser allerede hva det er ...





En G-shock. Men hvilken?




Tviler på at det er den ... tipper de klokke-ukyndige på Harrod's rotet til dette litt, og såvidt jeg skjønner passer ikke instruksjonsheftet til klokken.

Boksen holder kanskje ikke AP/PP/RD-bokskvalitet. Lite velluktende tre her:



Men hvilken klokke er det?





En Mudman, selvsagt! Virker å ha både kompass, som kan komme godt med på Tanna, og termometer.
20 atm passer kanskje bra med tanke på regntiden visstnok snart begynner på Vanuatu ...
Vet noen av G-shock-ekspertene @adamskater ?) noe om denne? Den ble som sagt valgt ut
20 minutter før flyavgang, så de lange mentale overlegningene ble det ikke tid til. Det eneste
var at jeg ikke jeg ønsket en digital klokke med visere. Skal det være digitalt så skal det.

Et helt talentløst wrist shot:



Inntrykket? Dette er kanskje pinlig, folkens, men jeg liker den. Har vært på armen siden den ble innkjøpt, og
gjør et godt inntrykk. Jeg skulle selvsagt likt å vite hvordan man slår av alarmen (en ekte mann leser ikke
instruksjonshefter eller spør folk om veien), men klokken er flott, den. Merker den enorme forskjellen på
vekt mellom denne og JLC Rossi-en. Skjønner godt entuasiasmen (?) til @adamskater; dette er fine greier.

Denne kunne jeg leve med hvis noen av de andre må selges pga av at leiligheten ikke blir solgt.

Tanna, here I come!
 
Redigert av en moderator:
Lækkert @csabko !!! Entusiast javisst, disse er schwinekule - mener den @cosmo_dud har ikke er så veldig ulik denne.
Og @The Player har vel noe i samme dur og er på jakt efter erstatter til den.

God ferie!
 
Redigert av en moderator: