Vanskelig å montere strapcode oyster til SKX007

MrFinale

Støttemedlem
Medlem
27. jan. 2013
Innlegg
1.034
Sted
Trondheimsområdet
Super oyster til SKX007 fra Strapcode er en veldig populær oppgradering av lenken og omtalt mange plasser som en anbefaling.

Er det noen flere enn meg som har vanskeligheter med selve monteringa?
Får det virkelig ikke til:mad: Springbars vil bare sette seg på den ene siden. Problemet er det samme på begge sidene av uret, samme hvilken vei man prøver å montere lenka. Virker som endlinks skulle vært filet ned en liten millimeter. Jeg brukte springbars som fulgte med strapcode lenka, ikke de som fulgte med SKXen (de er fantastisk dårligeo_O).
 
Har opplevd samme utfordring selv. Den skal passe, men er et pirk å få det til. Du må prøve å føre barrettene/springbarsene ned og treffe lugsholene omtrent samtidig. Knotete, men det skal gå etter litt knoting. Prøv med en et barrettverktøy å press forsiktig springbaren inn i hullet.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Hei, satt akkurat en Super Jubilee på min 009. Vet ikke om jeg hadde flaks eller var dyktig: Jeg la endeleddet i posisjon og dyttet inn barretter fra begge sider flere ganger til de kom inn under lugsene deretter vrikket jeg på endeleddet til barrettene klikket på plass.

Veldig fornøyd, nå gjenstår det bare å regulere urverket så den er brukandes...
 
Redigert:
Jeg har pusset ned endleddene på både en oyster og jubilee fra Strapcode. Både på sidene og på enden for å gjøre monteringen lettere. Veldig fint sandpapir og en stødig hånd så går det.
 
Mener å huske jeg hadde et rent helvete med det samme på min 007 for et par år siden. Løste det ved å klemme inn begge sider på springbars samtidig, og så få den på plass. Klokka ble solgt med lenka på, for å si det sånn... :D
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Takk for tips! :)
Fikk løst det midlertidig med noen smalere springbars, men stoler ikke helt på de i lengden.
De som fulgte med lenken føltes mye mer solide enn de jeg hadde liggende og endte med å sette på.
Sendte mail til Strapcode, som lovte å sende nye endlinks, så får vi se om det ordner seg.