Valjoux 7750 fra 1975 og ubrukt, trenges service?

Medlem
3. aug. 2012
Innlegg
34
Jeg har funnet en klokke fra ca. 1975, som jeg liker spesielt godt. Før jeg legger inn bud på denne klokken, lurer jeg på følgende.. Klokken er fra en annerkjent tysk produsent, og opplyses å være 100% ubrukt (med boks). Selger virker seriøs, så jeg tar i utgangspunktet denne beskrivelsen for gode varer. Verket er Valjoux 7750, og mit spørsmål er så, om klokken etter å ha ligget ubrukt i 40 år, vil kunne tas i bruk umiddelbart, eller må ha service først? En indikasjon av prisnivå(?) på service på Val7750 vil også værre nyttig for meg, med henblikk på mitt eventuelle buds størrelse. Føler meg litt på dypt vann her, så vil sette stor pris på enhver hjelp jeg kan få.
 
Verket vil ha behov for service ja og der kan du regne med 3500-5000 kr avhengig av hvilken urmaker du tar det til :)
 
Redigert:
Ja, service bør helt klart utføres, fordi oljen har størknet/fordampet. Da slites delene mye fortere og vips så har du en dyr fix.

Prisnivå er jeg usikker på, men du må nok regne med 5k i hvert fall.
 
Takk for svarene, var nok det jeg fryktet litt, og vet ikke helt, om klokken for meg er verdt denne ekstra-utgiften. Jeg får tenke litt mer over saken. Takk, igjen.