Valg av klokke

Torjus

Støttemedlem
Medlem
4. jan. 2014
Innlegg
569
Sted
Oslo
Hei
I en tidligere tråd skrev jeg noen kandidater til klokkekjøp og den ene var Speedy. Men jeg har begynt å bli mer svak for Aqua Terra. Derfor er jeg i et valg mellom de to. Klokken jeg kommer til å kjøpe vil bli brukt ca. hver dag og den bør tåle mye. Jeg har hørt at speedy kan tåle litt, men den tåler ikke noe særlig vann. Derfor kommer Aqua Terra inn i bilde. Jeg lurer på om andres erfaringer med begge klokkene og meninger.
Kjøpet vil være et stykke fram i tid og derfor vil jeg være sikker når den tid kommer, slik at det ikke oppstår intens jakt da. :p

Takk for svar!
Torjus
 
Redigert:
Høres ut som om det er en Aqua Terra du bør gå for.
Ellers har jeg skrevet litt om min erfaring med Omega.
Hvis du ikke har tenkt til å bade med klokken ville jeg gått for en Speedy hvis jeg måtte velge.
 
Høres ut som om det er en Aqua Terra du bør gå for.
Ellers har jeg skrevet litt om min erfaring med Omega.
Hvis du ikke har tenkt til å bade med klokken ville jeg gått for en Speedy hvis jeg måtte velge.

Jeg har ikke tenkt til å bruke den til noe særlig bading, men ettersom det er hverdagsbruk/aktivt bruk og ingen andre klokker i sirkulasjon(Kanskje klokken jeg har nå: Certina DS Podium Quartz) så bør den tåle en støyt. Har du noen erfaring med speedy, @UJU? Både positive og negative.
 
Redigert av en moderator:
Ja, det er derfor jeg begynte å tenke på Aqua Terra, ettersom jeg har lyst til å bruke klokken hver dag til aktivt bruk. Derfor tror jeg at jeg begynner med en klokke som tåler mye, også senere kjøper speedy :p
 
Har du noen erfaring med speedy, @UJU? Både positive og negative.

@TorjusØ

Nope. Ikke annet enn at jeg har klådd litt og vært på nippet til å kjøpe et par ganger.
Men så har kommet en liten stemme inni hodet mitt som har sagt...Boooooring...:eek:
Så da har det ikke blitt noe kjøp da.:p

Når det er sagt kan jeg ikke huske å ha lest noen plass at det har vært problemer med urverket i disse.
Det kan jo tyde på at det er robust og pålitelig. I motsetning til andre verk (les 2500) Omega har plassert i såkalte robuste klokker.
 
Redigert av en moderator:
@TorjusØ

Nope. Ikke annet enn at jeg har klådd litt og vært på nippet til å kjøpe et par ganger.
Men så har kommet en liten stemme inni hodet mitt som har sagt...Boooooring...:eek:
Så da har det ikke blitt noe kjøp da.:p

Når det er sagt kan jeg ikke huske å ha lest noen plass at det har vært problemer med urverket i disse.
Det kan jo tyde på at det er robust og pålitelig. I motsetning til andre verk (les 2500) Omega har plassert i såkalte robuste klokker.

Jeg har prøvd å hørt med andre familiemedlemmer når jeg har prøvd AT og Speedy, og da er nok speedy minst likt.... Jeg selv er veldig usikker. Man har egentlig ikke bruk for kronograf, men det er jo også en skikkelig tøff funksjon. Og jeg er jo ganske glad i innsyn og ikke så veldig glad i hesalit, så hvis det blir speedy så investerer jeg litt mer til sapphire sandwich. Er jo helt nydelig urverk. :rolleyes:
 
Redigert av en moderator: