Vaffelstrap fra Yobokies

Medlem
18. aug. 2008
Innlegg
1.022
Sted
m
Siden jeg igjen har fått dilla på Seikodykkere måtte jeg se meg om etter passende reimer.
Liker veldig godt Isofrane, men denne tar ikke Seikos "fat" springbars. Bruker jeg en tynnere springbar blir den litt i overkant løs i hullene i kassen og føles ikke helt sikker.
Fant derfor en passende strap fra Yobokies til $30. Denne er designet av ham og er inspirert av Seikos egen vaffelstrap og tar naturligvis fat bars.





Den er veldig behagelig. Former seg perfekt til håndleddet. Dette er blant annet siden gummien er god og myk, men også siden det er lagt inn noen riller på hver ende for å skape en knekk:



Innvendig har den noe mønster som nok er mest dekorativt. Reimen er helt flat.



Desverre var det ingen vaniljeduft på denne, men en svak naturgummilukt. Ingen biggie.

Kan også legge til at jeg kjøpte noen fat springbars fra ebay med skuldre. Har slitt lenge med å få av Seikos originale, og disse fikser biffen til en rimelig penge. Yobokies var altfor dyr i dette tilfellet, så brukte selgeren twente(o)
 
Rå kombo!

Ps. Hvor bestiller man og orienterer seg? Lurer på å sette speedy på dennebgummien om den finnes i smalere mål også?
 
Redigert:
Siden jeg igjen har fått dilla på Seikodykkere måtte jeg se meg om etter passende reimer.
Liker veldig godt Isofrane, men denne tar ikke Seikos "fat" springbars. Bruker jeg en tynnere springbar blir den litt i overkant løs i hullene i kassen og føles ikke helt sikker.

Wjean28 på Ebay selger 1,78 mm baretter med 1,1 mm ender, akkurat passe til Seikos dykkerur. Passer godt i de fleste gummiremmer og perfekt i mine to shark mesh.
 
Rå kombo!

Ps. Hvor bestiller man og orienterer seg? Lurer på å sette speedy på dennebgummien om den finnes i smalere mål også?

Denne reimen er vel inspirert av reimen til Seiko Marinemaster som er 20mm, du kan ta en titt på den hvis du er interessert.