Vacheron Constantin-tråden

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Har vi en slik tråd allerede, for vilkårlige tanker rundt VC? Ikke det, vel her er den.

Etter Hodinkees ypperlige omtale av Patrimony Traditionnelle Small Seconds har den gått noen runder i hodet mitt. Både i rosé og (kanskje spesielt) i platina. Jeg har ennå ikke prøvd denne på hånden, men jeg skjønner at en liten Tidemann-tur er på sin plass igjen ...

tumblr_n4eg45VQ9U1ryv722o1_500.jpg


tumblr_n4eggujv4t1ryv722o1_500.jpg


Jeg er særdeles fornøyd med mine JLCer, Master Chrono i rosé og MUT Moon i stål, men en sen vårkveld slår tanken meg at én eller begge fint kunne erstattes av en av de overnevnte VCer slik resten av samlingen ser ut per i dag. Så sinnsykt fet i platinum, og lekker, lekker, lekker i rosé.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ArthurF
Tror de ligger på ca $17.000 @acnorway

1394646088011

Kanskje jeg må sette meg litt inn i VC også. Av en eller annen grunn gir ikke VC meg like mye som feks Patek eller ALS, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor. Av erfaring vet jeg dog at det raskt kan snu (ref: jeg skulle aldri ha IWC :eek:)
 
Redigert av en moderator:
Jeg hadde noe av den samme opplevelsen @acnorway, men det var inntil jeg leste en spesialutgave av WatchTime dedikert til Vacheron Constantin. Det er helt vanvittig hva de lager. Har du penger nok kan du bestille omtrent hva du vil. Si hvilke komplikasjoner du ønsker, hva slags materiale klokken skal være i, graveringer, farger, you name it og de lager det. De er selvsagt meget diskret rundt dette, men har man penger så får man verdens mest unike topphorologiske klokke. Og ikke bare det. De GARANTERER at de kan fikse en hvilken som helst VC laget når som helst i hele deres historie. Ingen reservedeler spør du? Ja da lager de dem jaggu meg. Må si jeg ble meget imponert over fabrikken og deres holdning til kunden.
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Bjolsen
Mange fantastiske klokker her.

Her noen bilder av min VC - ikke i samme klasse riktignok, men jeg er strålende fornøyd med den. Fantastisk finish som gir meg god-følelsen hver gang den kommer på hånda.







 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Det er nok denne som er i 10 eksemplarer.

1421662499335


Nydelig sak, selvtrekkende, ultra slim og split seconds.

Nettopp, og med verdens vakreste rotor! Går på en tannstang som går langs kassen. Aldri sett noe tilsvarende før.