Vacheron Constantin-tråden

Takk for svar, men ble litt overrasket over at du sier at Sub'en bærer større, særlig om du sikter til siste generasjon med maxi lugs. Og da Overseas'en vel bygger kun 11mm i høyden. Er klar over noe større diameter så det kan jo gi et større totalinntrykk.

Sub`en bærer ikke større. Overseas`en gjør.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Mistype fra meg, sorry, mente at du sa at Overseas'en bare større, noe jeg altså stusset over siden Suben har maxi lugs og er 13mm tykk. Men da har jeg fått din kommentar, takker:)
 
Mistype fra meg, sorry, mente at du sa at Overseas'en bare større, noe jeg altså stusset over siden Suben har maxi lugs og er 13mm tykk. Men da har jeg fått din kommentar, takker:)

Snakket med en kar for noen dager siden, som også har en Overseas, og som hadde en Sub før. Han var også veldig enig i at Overseas`en bærer større.
 
Snakket med en kar for noen dager siden, som også har en Overseas, og som hadde en Sub før. Han var også veldig enig i at Overseas`en bærer større.
Jeg er ikke enig. Kassa føles tynnere og buede lugs gjør at den sitter bedre På håndleddet. Kan virke større med gummireim da den bygger rundere på lik linje som oysterflex, men bærer på ingen måte større enn en sub med maxi kasse
 
Jeg er ikke enig. Kassa føles tynnere og buede lugs gjør at den sitter bedre På håndleddet. Kan virke større med gummireim da den bygger rundere på lik linje som oysterflex, men bærer på ingen måte større enn en sub med maxi kasse

Da er vi veldig uenige, og det er jo lov :)
 
Overseas 4500v er 11mm tykk og 41mm i diameter. 116610 er vel rundt 13mm tykk og 40mm i diameter. Overseasen er likevel ikke for tynn/flat slik jeg opplever det. Mye mer substans her enn f.eks. Patrimony, da snakker vi "pannekake"...!

For meg avhenger opplevelsen av en klokke også mye av hvordan lugs er utformet (bredde, lengde), i tillegg til vekt, så det er ikke så rart at noen kan oppleve det ganske forskjellig hvordan en klokke sitter på hånden, som f.eks. tilfelle over i tråden her.
 
Her har @Cappuccino vært før meg, og svart deg @Telemarkshelten , ser jeg :)

Jeg står veldig på mitt at jeg opplever at Overseas bærer større enn Suben min. Utforming av lenke, og også lugs har selvfølgelig noe og si her. Jeg sier ikke at det er feil, kun en vanesak. Etter noen dagers bruk blir du jo vant til det.
 
Jeg prøvde på en Overseas i dag og kan skjønne hva dere sier når den oppleves som større enn 41mm. Jeg syntes min Speedmaster oppleves som en del mindre på armen. Lugsa føles mer flate enn runde. Lenka er veldig flott utført, men klokka føles større ut med den enn gummi- og lær-remmene.

Gikk fortsatt fra butikken med en heftig lyst på den, dog.
 

Vedlegg

  • IMG_0065.jpg
    IMG_0065.jpg
    156,2 KB · Visninger: 0
Jeg prøvde på en Overseas i dag og kan skjønne hva dere sier når den oppleves som større enn 41mm. Jeg syntes min Speedmaster oppleves som en del mindre på armen. Lugsa føles mer flate enn runde. Lenka er veldig flott utført, men klokka føles større ut med den enn gummi- og lær-remmene.

Gikk fortsatt fra butikken med en heftig lyst på den, dog.
Prøvd hvor, om jeg kan spørre?
 
Ja, jeg ble litt paff da jeg hørte prisen. Begynner jo å bli ganske mye penger. Heldigvis har jeg en god AD som skulle se hva de fikk til, så håper totalkostnaden reduseres noe

Nysgjerrig. Fikk de gjort noe med prisen? 26k er helt hårreisende.
 
Endelig tilbake :) Meget fornøyd med resultatet. Tror jeg limer denne fast på hånden en ukes tid

1E267CFC-FFA6-45E5-93BE-4BAA180EA9D7.jpeg



Nysgjerrig. Fikk de gjort noe med prisen? 26k er helt hårreisende.
Jeg fikk litt rabatter på servicen ja. Urmaker Bjerke var svært imøtekommende og løsningsorientert slik at jeg ble fornøyd. Tommel opp. Fikk tom. denne :) Aldri sett før

51CA0AC2-BDC7-4905-8596-D94E1DBB7B8B.jpeg