Vacheron Constantin Overseas Blue Chrono

Medlem
25. juli 2012
Innlegg
6.047
Sted
Troms
Siden det fins en del V.C aficionados her på TS, tenkt jeg at litt frisk nyheter kunne friste…;)
Ny farge, ny og sterkere antimagnetisk Faradays bur… Svart aligator eller blå gummirem.
OceanicTime: VACHERON Constantin OVERSEAS Blue CHRONO
PS: Jeg "jobber" ikke med/for OceanicTime: Jeg har bare et vennlig forhold til Lex og tillatelse til å bruke bilder for info.

 
Redigert:
VC er snadder og denne serien bekrefter det, fått klådd på to tre fra tidligere serier og de har en kongefinish ...gjerne på lenke ;)
 
Heftig! Klarer aldri å bestemme meg for om jeg liker kassene/lenkene til VC, men dette bildet får meg nesten til å helle mot "liker". Kombinasjonen av så mange forskjellige fasetter uten å bli for komplisert eller maskulint er noe helt eget.

Liker også at den ikke har see-through case back. Selvfølgelig er det morsomt å ha det, men budskapet den sender, i motsetning til PP er litt "sjef".
 
Redigert:
Har hele tiden likt Vacheron Constantin Overseas Chrono. Er dette en ny utgave av hele klokken, eller det bare nytt at den kommer i blå skive nå? Klarer ikke se noen forskjell fra de modelle e jeg har sett før, annet enn blå skive.

Utrolig fet klokke, bare budsjettet hadde strekt seg til :)
 
Nydelig! Snadder! Og den blåfargen gir klokken det lille ekstra :cool:

Men én ting som "plager" meg med vcoc, utover prisen, er at subdial kl 3 tilsynelatende er større enn den kl 9...:confused:
 
Jeg tafset på denne hos VC Boutique i Hong Kong i forrige uke. Selv om den er virkelig flott, så likte jeg likevel den med sort skive og lenke bedre da jeg holdt de side ved side :) VC sin lenke er bare helt fantastisk :)
 
Er der ikke slik at disse leveres med både lenke og reim ved kjøp? Tror reima ligger i klokkeboksen.

Eller husker jeg feil @EBenz ?

Uansett - likte denne blåfargen svææært godt:)
 
Redigert av en moderator:
Er der ikke slik at disse leveres med både lenke og reim ved kjøp? Tror reima ligger i klokkeboksen.

Dessverre har klokkene forskjellig størrelse på endeleddene slik at lenke og rem ikke går om hverandre. Men likevel mulig at de leverer denne med blå skive med lenke også. Ville nesten være rart om de ikke gjør det.
 
Jeg tafset på denne hos VC Boutique i Hong Kong i forrige uke. Selv om den er virkelig flott, så likte jeg likevel den med sort skive og lenke bedre da jeg holdt de side ved side :) VC sin lenke er bare helt fantastisk :)

Enig i det siste; lenken er vel noe av det beste jeg har prøvd; sikkert for tungt for noen ... VC Overseas er en av ikke altfor
mange klokker som er bedre IRL enn på nettet :)
 
Kommer på lenke også:

coll4.png
 
@The Player @Dr.Fiddy VC modellene med lenke kommer bare med denne, men titanmodellene på gummirem kommer også med krokorem, disse remmene passer imidlertid også på stål/lenke modellene og kan eventuelt etteranskaffes:)

Edit: På dual time'n jeg en gang hadde var det i hvertfall slik
 
Redigert av en moderator:
Usakelig nice. Bare å begynne å spare så har jeg kanskje råd i 2020.

Listen av klokker som skal anskaffes begynner å bli lang...
 
Useriøst lekker!

Har fått et minimum av tid med Pollux sin Overseas Chrono på hvit skive med stållenke, og den er guddommelig lekker. VC er noe man virkelig bør prøve på lanken. Noen blir overraskende lykkelige av å gjøre det - som meg.
 
Useriøst lekker!

Har fått et minimum av tid med Pollux sin Overseas Chrono på hvit skive med stållenke, og den er guddommelig lekker. VC er noe man virkelig bør prøve på lanken. Noen blir overraskende lykkelige av å gjøre det - som meg.

Prøvde samme klokka i helga, og den er utrolig lekker! På bilder var jeg noe skeptisk til lenka, men det er nydelig IRL!
 
Useriøst lekker!

Har fått et minimum av tid med Pollux sin Overseas Chrono på hvit skive med stållenke, og den er guddommelig lekker. VC er noe man virkelig bør prøve på lanken. Noen blir overraskende lykkelige av å gjøre det - som meg.

Prøvde samme klokka i helga, og den er utrolig lekker! På bilder var jeg noe skeptisk til lenka, men det er nydelig IRL!

Jeg prøvde den i HK for et par måneder siden. Her er den på armen. Ja, dette er lenke som MÅ ses og prøves IRL: