Væpnet ran på Lervik Ur

Det er mange lovlige nesten nye klokker i markedet uten boks og papirer. Jeg aner ikke hvorfor, men konstaterer at det er tilfelle, så det skulle være greit å handle så lenge man sjekker serienr og helst har litt bakgrunnsinfo på selger.

Enkelte produsenter som f.eks hos OMEGA kan man bestille dokumentasjon på klokken om man har serienummer. Da får man et dokument med diverse informasjon som f.eks hvor og når klokken ble solgt.

Aiaiai, ikke bra!! Godt de kom seg bak det skuddsikre glasset i det minste. Håper forsikringene er gode og at det tross alt bare er materielle skader.

Håper også at de finner alle urene og leverer dem tilbake til Lervik, selvom dette selvfølgelig ikke er viktigst i en slik sak, det er de ansattes ve og vel.

Så sant så sant. Jeg kjøper ikke klokke uten papirer med mindre den er vintage/gammel eller svært billig (typ Seiko).
Jeg kan ikke fatte og forstå folk som har klart å miste papirene på F.eks en 3 år gammel SUB. Jeg mener.... en klokke til rundt 50-60k, og du klarer å miste papirene til den? *rister på huet*

Jeg har ikke papirer til noen av klokkene mine - de ble borte under flytting.

Det vil si, jeg har dem, men de ligger i en lagerboks sammen med alt annet jeg ikke trengte da jeg flyttet inn sammen med kona. Der ligger originalboksen og papirene til en Jaeger fra Tidemann sammen med gamle tegneserier, skinnjakken fra gymnaset og alt ladeutstyret mitt.

Jeg tenkte selge en Sumo og muligens en Tsunami her på sonen, men nå tør jeg vel ikke siden "papirene ble borte under flytting".

Forstår det ellers som at alle de ansatte hos Lervik kom seg gjennom uten varige skader? Håper inderlig det. Handlet med Knut på torsdag og han er en hedersmann.

Jeg ser ingen grunn til å holde seg unna klokker uten papirer. Så lenge serienr ikke er filt bort og selger identifiserer seg:confused:

Off nei, dette var veldig leit å lese. Så utrolig ille at det skal være slik at redelige flotte folk ikke kan ha en butikk som dette uten å bli ranet. At det går an å synke så dypt, helt ufattelig at slike folk vandrer rundt i det fri. This is why we can't have nice things... :mad:

Veldig godt at alt gikk bra med Lervik og Co, håper de børster dette av seg og kommer sterkt tilbake igjen, og at bandittene får det de fortjener.

Håper virkelig det er alle! Synd med urene da, de kan vell ikke kalles NIB lengre regner jeg med :/ Husker sist det skjedde la de ut en liste med ur til redusert pris. håper de blir kompansert av forsikring!

Bra de er tatt. Synd de ikke får strengere straffer enn det vårt liberale rettssystem kan gi. Selv om det ikke ble personskader, så er det uansett ikke noe særlig å bli truet med våpen....

Håper virkelig det er alle! Synd med urene da, de kan vell ikke kalles NIB lengre regner jeg med :/ Husker sist det skjedde la de ut en liste med ur til redusert pris. håper de blir kompansert av forsikring!

Blir vel feil å se på dette som positivt, men kanskje det blir billig klokke på meg? :)

Passe amatør å bli tatt. En ting er sikkert. Kriminelle i dette "segmentet" kan ikke skryte på seg å være spesielt intelligente.

Bare det gikk bra med de ansatte så får man være fornøyd. Kunne fort blitt mye verre :/!

Så sant så sant. Jeg kjøper ikke klokke uten papirer med mindre den er vintage/gammel eller svært billig (typ Seiko).
Jeg kan ikke fatte og forstå folk som har klart å miste papirene på F.eks en 3 år gammel SUB. Jeg mener.... en klokke til rundt 50-60k, og du klarer å miste papirene til den? *rister på huet*
?? Hva skal man med boksen? Miste papir? Mange som er mer opptatt av uret enn innpakningen og kvitteringen vet du.

Over til saken; Kjedelig sak dette for de ansatte, håper de får god oppfølging. Dessverre antar jeg at ranerene er ute og igang igjen fortere enn jeg får trykket; legg til svar

?? Hva skal man med boksen? Miste papir? Mange som er mer opptatt av uret enn innpakningen og kvitteringen vet du.

Over til saken; Kjedelig sak dette for de ansatte, håper de får god oppfølging. Dessverre antar jeg at ranerene er ute og igang igjen fortere enn jeg får trykket; legg til svar

Nei, nei. Bruker jo ikke boksen til noe, det er bare tryggheten ved å vite hvor klokken er kjøpt ,om den er kjøpt? Osv.

Om det er en rimelig Seiko diver eller lignende er det jo en annen sak, men skal jeg først bruke 40k+ på en klokke legger jeg med glede på noen lapper for å vite hvor klokken er kjøpt, og få "hele pakka" hvis du skjønner. :)