Uventet invasjon

Er det flere her som må få aksept av konemor for å gå med den klokken de vil? Personlig får jeg bestemme selv :)
Du også @darkcho ... Ingen overraskelse kommer fra grøfta, som vanlig.
Ta kontakt med meg om du ønsker så hardt til å finne ut. Kanskje er det akkurat det du trenger etter så mange år med drittkasting.

• Haha
Reaksjoner: darkcho
@Kruttskjegg jeg ønsker innspill til moderne varianter av mindre/små/klassisk størrelse av dressklokke. Så enkelt er det. Eller så vanskelig.

Jeg kan presisere 1 gang til hva jeg håpet på:

Innspill/inspirasjon til moderne alternativer til denne flotte klokken jeg arvet for et par dager tilbake.
IMG_2834.jpeg

Etter snart 40 år med større/tidstypiske kasser oppdaget jeg at det var kjempegøy med noe som bygde lite til en forandring.

• Liker
Reaksjoner: Callahan og Labbos
Er det flere her som må få aksept av konemor for å gå med den klokken de vil? Personlig får jeg bestemme selv :)
hva med et litt mer nyansert bilde:

min tilværelse består av 2 individer - 2 individuelle ekstraordinære ideelle halvparter som tilsammen skal forsøke utgjøre en helhet. det har fungert i snart 30 år, og jeg ser ingen grunn til at det ikke kan fortsette inntil en av oss legger på røret. stikkord er redelighet og nådeløs åpenhet; direkte tale uten krumspring - alt kan sies, uten unntak - ufiltrert. det er ikke bare lov, det er mest ønskelig. det passer alltid - hver eneste dag, og begge har den andre som førsteprioritet. i forhold til omverdenen så er vi innstilt på alt til sin tid, eller aldri; driver ikke med misjonering av våre holdninger og synspunkter i forhold til andre. vi legger heller ikke tunge lokk over følelser, og begge insisterte fra dag 1 at vi måtte ha hvert vårt soveværelse og hvert vårt bad og hvert vårt oppholdsrom i tillegg til alt felles. dessuten kan jeg være 100% diktator med kåken, innvendig og utvendig, til hver minste detalj, og skal til gjengjeld ha 0% bestemmelsesrett i forhold til hage. det er tilogmed tinglyst.

til tross for slike rigide bestemmelser:
jeg skulle aldri ønske kle meg eller ha på meg en klokke som den andre ikke satte pris på - jeg ifører og påfører meg noe for å glede den andre, for hvis jeg befant meg på en øde varm øy som robinson crusoe - og heller ikke hadde hatt noen fredag - så ville jeg sikkert vært temmelig naken og definitivt gitt faen i å sprade rundt med et armbåndsur :ROFLMAO:

Hostile takeover dette her @Chronodiver …!

Har du sett på noe vintage JLC ultrathin? Da er du brått nedi 34mm. Men de er kule og ofte fint priset! Synes de gjør seg godt!

Det som frister er jo forholdsvis nytt. Ute etter bruksverdi. 34 begynner fort å bli smått, det viktige er hvordan det føles på armen. Men intr hvordan det i en verden hvor det snakkes mye om hype, utilgjengelighet og kjipe AD’er, er en verden av kupp. I alle størrelser og metaller.

Det er mye pent der ute, og jeg begynner å kjenne på lysten etter nye uttrykk etter årtier innenfor noenlunde samme sjanger

• Liker
Reaksjoner: Labbos
IMG_2918.jpeg

LUC Qualite Fleurier. Grail. Første QF i stål og kassen er «remake» de tidlige QF kassene. Qualite Fleurier opprinnelig sertifiseringstandard utviklet av Chopard, Parmigiani og Bovet. Idag brukes kun av Chopard.
IMG_2917.jpeg

LUC XPS. Ekstra flat med small seconds. 2024 modell. Kall det budsjettmodellen.

Redigert:
Må det være en rund klokke? Reverso i den mindre og mer klassiske Grand Taille-størrelsen (som ikke er så Grand, kun 42 mm lug til lug) er liten etter dagens standard, men har god visuell tilstedeværelse på grunn av formen uten å være fysisk stor.

IMG_3744.jpeg

Setter stor pris på det JLC men Reverso og meg er (kanskje dessverre) ikke helt match. Nei klokken må ikke være rund selv om jeg historisk sett tydelig har befattet meg kun med slike. Når man først er inne på «penere» ur som ikke er runde, så har jeg alltid vært begeistret for Richeville.
IMG_2923.jpeg

Men ja, ser mye på JLC for tiden, under Masterparaplyen skjuler det seg en verden av kupp.

Setter stor pris på det JLC men Reverso og meg er (kanskje dessverre) ikke helt match. Nei klokken må ikke være rund selv om jeg historisk sett tydelig har befattet meg kun med slike. Når man først er inne på «penere» ur som ikke er runde, så har jeg alltid vært begeistret for Richeville.
Vis vedlegg 375179
Men ja, ser mye på JLC for tiden, under Masterparaplyen skjuler det seg en verden av kupp.
20240610_104321.jpg

Noe for deg @Chronodiver? Selges gunstig.

En av mange flotte modeller fra JLC! Hva evt bytte fra Explorer til neste på reisen angår er jeg som en oljetanker, går litt tid å vende skuta. Har du fått gått lenge nok med den til å danne deg noe bilde av nøyaktighet?

Dette er jo en litt utypisk fugl i din samling, hva gjør at den faller gjennom?