Utstillings vinduene hos Bjerke Oslo, meget "tynn" og kjedelig Rolex utstilling....

Medlem
18. mai 2009
Innlegg
483
Sted
Oslo
Jeg har ofte lurt på hvorfor Bjerke i Oslo bare stiller ut noen få Rolex, samt at det er de kjedeligste modellene, sjelden sportsur..
I resten av verden stiller de større urmakerne ut alle "godsakene", tror også at dette hadde vært en fordel om Bjerke gjorde det. Jeg tror de hadde solgt mye mer om de fineste modellene var utstilt. De må iallefall VARIERE utstillingen mere.

Mulig dette har med forsikring og redselen for ran, rart at de da ikke investerer i "sluse" dører som de største urmakerne i resten av verden oftest har. En investering på rundt 100k pr dør ? Tilsvarer to Rolex sportsur... Og det hadde vært tryggere for de ansatte også.

Men Halvor Bjerke, du måå VARIERE klokkene som stilles ut hos dere. Ny utstilling med nye klokker hver uke etter min mening.

Regards :)
AW
 
Jeg tror de hadde solgt mye mer om de fineste modellene var utstilt.

Gjerne forklar hvilke modeller du mener.

Jeg tipper måten de har utstillingen på er gjennomtenkt :)

Ett eksempel tidligere er at de har hatt Daytona i safen, og ikke i utstillingen, for at kunder fremdeles skulle tro at den var vanskelig å få tak i...
 
Var det ikke også noe om at sportsurene til Rolex er det de selger minst av? Virker jo fornuftig å stille ut de mest populære modellene?
 
Enig med deg A Warhol. Samme situasjonen hos Bjerke i Bergen. Utrolig kjedelig for oss klokkefrelste at de ikke kan ha litt flere på utstilling. Skulle gjerne sett samtlige modeller i vinduet jeg.
Hvis det er slik Sub sier at de gjemmer vekk klokker for at de skal virke mer ekslusive, så er det en metode jeg har lite sansen for.
 
Hvis man bedriver virksomhet med den hensikt å selge ur er det jo litt rart at man velger å "gjemme" varene. Skulle jeg kjøpt et så dyrt ur som Daytona ville jeg nok gjort selv om den stod i utstillingsvinduet.
 
Det var nok mere "sikle" faktoren jeg tenkte på, få frem alle hel gull klokkene, day-date, submariner og daytona både hvitt og gult gull. Gjem gjerne daytona i stål i safen, still ut nevnte modell i hvitt gull.

Samt VARIER utstilligen fra uke til uke.

Regards :)
AW
 
Kan ikke tenke meg at utstillingen har allverden å si for salget - de færreste kjøper vel et ur til 40.000+ på impuls når man tilfeldigvis passerer vinduet til Bjerke. Men at den er kjedelig er jo - kjedelig.
 
...de færreste kjøper vel et ur til 40.000+ på impuls når man tilfeldigvis passerer vinduet til Bjerke. Men at den er kjedelig er jo - kjedelig.

Tja, kanskje ikke kjøp på impuls, men at man kan bli interessert i en klokke etter å ha sett den i vinduet tror jeg nok er mulig.

De fleste "normale" tråler nok ikke butikker, forum og kataloger på jakt etter klokker, og selv må jeg innrømme at jeg flere ganger har kjøpt klokker jeg egentlig ikke hadde vurdert etter å ha falt over et bilde på nett.
 
Det er jo bare å se utstillingen i byer som Paris, London, Monte Carlo, eller for den saks skyld Stockholm. Her er de fleste klokkene stilt ut....

Regards :)
AW
 
Jeg har lest denne tråden med måtelig interesse, inntil jeg i dag passerte Bjerke selv etter først å passert Alf Lie på vei til møte.
Snakk om klasseforskjell! Der Lie har utstilt skikkelig snadder som vekker interesse og kjøpelyst, var utstillingen hos Bjerke påfallende stusselig!
Enkel regel: skal du selge må kunden inn i butikken og da må man friste med godsaker i vinduene!
Verdens beste og mest utprøvde salgstaktikk!
Se på alle de søte damene på byen en lørdag kveld; de trekker opp skjørtekanten og forlenger godsakene med skikkelige hæler på skoene. Toppsiden blir gjerne bydd frem samtidig. Jeg går rett i baret hver gang, jeg...:mrgreen:
Bjerke har noe å lære...:mrgreen:
 
Jeg er helt enig med A Warhol at utstillingen til Bjerke er kjedelig. Selv om de færreste kjøper dyre klokker på impuls, er gode utstillinger med på å lede folk inn i fristelse. Mange bilforretninger legger for eksempel mye fokus på å ha fine biler nær vinduet, og gjemmer dem ikke vekk i verkstedhallen.
 
Årsaken til dette tror jeg er at de er livredde for ran. Da synes jeg de iallefall burde investere i sluse dører i begge avdelingene i Oslo.
Funker i resten av europa.

Regards :)
AW