Utsolgt for Submariner hos A.D.

Nå vet jeg ikke hvor stor andelen av Rolex i forhold til andre varer er hos Saastad, men de er jo vesentlig mindre enn Bjerke. Jeg aner ikke hvor mange 116610 som selges i Norge i året, men tror vi alle ville blitt overrasket over hvor få det er. De fleste som kjøper seg en klokke i den prisklassen finner seg i å vente noen uker, og hvis du leser regnskapene til norske urmakere skjønner du fort at det er rett og slett ikke mulig å ha noe særlig større varelager enn de allerede har.

ADene er nok også såpass proffe at den delen av varelageret de kan bestemme selv fylles på best mulig måte. Dvs klokker de selger mest av/har høyest fortjeneste på. Du kunne brukt akkurat samme argumentasjon uansett hvilken Rolex (eller Omega for den saks skyld) du var på utkikk etter, men at en gjennomsnittlig AD normalt har mer enn én ikke-bestilt Sub inne om gangen tror jeg ikke er tilfelle...

Saastad er jo en liten butikk i en liten by så jeg skjønte ikke helt det som sto i Telemarksavisen at de da var størst i Norge, det kan ikke være mulig mener jeg. Saastad er uansett en førsteklasse forretning som jeg har handlet flere nye RLX og jeg har alltid fått veldig greie avtaler der, de prisene jeg har fått av Saastad har ligget langt under feks Bjerke i Oslo.

Alle forhandlere av RLX er nødt til å selge et visst antall i alle segmentene, gjør de ikke det mister de retten til å være forhandler, enkelt og greit. Det er en grunn til at gråmarkedet blir større og større. Eksempel på dette er jo Urverket.no som tilbyr alle RLX modeller til under veil priser. Urverket skulle jo ikke hatt en eneste RLX til salgs med mindre det hadde vært snakk om brukte klokker.:D Disse klokkene som Urverket selger kommer jo fra et eller flere steder, dog ikke fra RLX direkte. Jeg synes RLX driver på kanten av det som ellers er god forretningsskikk ovenfor sine forhandlere. Men det er bare min mening:D

Saastad er jo en liten butikk i en liten by så jeg skjønte ikke helt det som sto i Telemarksavisen at de da var størst i Norge, det kan ikke være mulig mener jeg. Saastad er uansett en førsteklasse forretning som jeg har handlet flere nye RLX og jeg har alltid fått veldig greie avtaler der, de prisene jeg har fått av Saastad har ligget langt under feks Bjerke i Oslo.

Alle forhandlere av RLX er nødt til å selge et visst antall i alle segmentene, gjør de ikke det mister de retten til å være forhandler, enkelt og greit. Det er en grunn til at gråmarkedet blir større og større. Eksempel på dette er jo Urverket.no som tilbyr alle RLX modeller til under veil priser. Urverket skulle jo ikke hatt en eneste RLX til salgs med mindre det hadde vært snakk om brukte klokker.:D Disse klokkene som Urverket selger kommer jo fra et eller flere steder, dog ikke fra RLX direkte. Jeg synes RLX driver på kanten av det som ellers er god forretningsskikk ovenfor sine forhandlere. Men det er bare min mening:D

Ingenting vondt å si om Saastad. Har bare hørt positivt om dem :)

Når det gjelder rulleringen deres av Rolexer, vet jeg at de bruker Johnny ganske aktivt for å få ut klokker som de ikke blir kvitt. Har selv hatt et av disse. Det er helt sikkert flere Rolex AD´er som overlever på å kunne selge klokker videre i gråmarkedet, nettopp pga. krav fra Rolex om omsetning.