UTMANING - OWG 1 månad 2022

Medlem
24. nov. 2019
Innlegg
40
Sted
Sverige
En utmaning att endast bära en och samma klocka under en månads tid, start 1 mars 2022.
632f2d9a-99cb-4fd4-b373-a8026add8f7a.jpeg

Äntligen är det dags för årets klock-fasta. Vi är många som har längtat, och nu är det dags att anmäla sig. Det är så klart fritt att välja vilken klocka man vill men jag själv kommer inte ta min vanliga beater utan välja något som är lite mer utmaning.
Med OWG 1 månad menas inte att man ska sälja av hela sitt klockbestånd utan att endast bära en och samma klocka under samtliga dagar i mars 2022.
Regler;
Varje vecka kommer vi hålla en utlottning av fina priser skänkta av våra sponsorer LIVE på instagram. I år kommer sponsorerna från Norge, Finland, Danmark och Sverige.

Jag har aldrig varit med om ett så otroligt prisbord, så skynda er att anmäla er för det är endast deltagare som får köpa lotter ;)
 
Sponsorer;

Norge - Bragdur
Danmark - Ole Mathiesen
Finland - Leijona
Finland - Beyond Horology Podcast
Finland -
Sverige - Malm Watches
Sverige - IFLW
Sverige - Franks Ur
Sverige - REM Scandinavian Watchstraps
Sverige - Tidlös
Sverige - Gränsfors Bruk
Sverige - Primus
Sverige - Celegin Precision Timing
Sverige - WOFS
Sverige - Wristbuddys

och fler sponsorer påväg in.

Alla deltagare kan vinna priser från samtliga sponsorer. Jag fyller på med mer info när vi närmar oss starten den 1:a mars.

Posta gärna ert val av klocka här i tråden
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Veldig spennende, men gidder du å skrive på engelsk eller norsk? (;


Påmeldt btw, blir SLA017 i mars.
Dette blir en meget, meget vanskelig utfordring som «normale» mennesker ikke kan forstå
 
  • Elsker
Reaksjoner: Berns
Veldig spennende, men gidder du å skrive på engelsk eller norsk? (;


Påmeldt btw, blir SLA017 i mars.
Dette blir en meget, meget vanskelig utfordring som «normale» mennesker ikke kan forstå
Everything on the web page is in English. My Norwegian is way to bad, sorry.
 
Hva er poenget eller morsomt og tøft med OWG?
Er dette et veldedighets arrangement? I så tilfelle burde dette vært tydeliggjort og redegjort for hvordan dette seriøst og sikkert skal håndteres - og hvem mottaker av veldedigheten er.
Ellers virker dette mer som en dårlig «Svenske-vits».
 
Er instagram et krav for å kunne delta?
Lurte på det samme! Har ikke IG
Tack för att ni ställer frågan!
Nej, Instagram är inget krav. All information och anmälan finns på https://www.owgmarch.com
På Instagram kommer jag att livesända fredagslotteriet där man har chans att vinna priser skänkta av sponsorer. Resultatet kommer även att publiceras på https://www.owgmarch.com och vinnarna bli kontaktade via e-post.
 
  • Liker
Reaksjoner: EivindR og Readerfly
Hva er poenget eller morsomt og tøft med OWG?
Er dette et veldedighets arrangement? I så tilfelle burde dette vært tydeliggjort og redegjort for hvordan dette seriøst og sikkert skal håndteres - og hvem mottaker av veldedigheten er.
Ellers virker dette mer som en dårlig «Svenske-vits».
Bra och viktig fråga!
OWGMarch började som en personlig utmaning för klockentusiaster. Målet var att avstå under en period från att byta klocka så hysteriskt som många av oss gör. Lite som en faste-period, rening av osunda vanor osv.. Men utmaningen har de senaste åren även fått ett inslag av välgörenhet. Det sker genom att man skänker frivillig summa vid anmälning. Sen kan deltagare som fortfartande är med i utmaningen köpa lotter till utlottningen av priser som skänkts av sponsorer. Det finns inget krav på att varesig köpa lotter eller betala någon avgift utan allt är helt frivilligt.
Alla insamlade pengar går oavkortat till årets välgörenhetsorganisation (i år heter den Maskrosbarn). Jag sköter ensam om all administration och har ingen ekonomisk fördel eller vinning på något sätt. Alla insatta pengar går direkt till organisationens insamling och alla vinster skickas direkt från sponsorer till vinnarna.

För mig personligen ser jag tre anledningar till att jag gör det här varje år;
1. Utmana mig själv och mina osunda klockvanor
2. Bidra till olika välgörenhetsorganisationers insamling
3. Hjälpa klock- eller klocktillbehörsföretag som drivs av eldsjälar att synas utan att det ska vara dyra marknadsföringskostnader.
 
Idag är sist dagen att anmäla sig. Vi är ca 350 personer anmälda så här långt och det är 15 sponsorer som är väldigt generösa med priser till lotterierna.
Utmana någon annan klockentusiast och anmäl er, ni kommer inte ångra det ja lovar.