Utfasing av SARB017, 033, 035 OG SBDX017.

Medlem
4. mai 2016
Innlegg
383
Sted
Ålesund
Idag kan ein lese at nokon av Seiko sine populære modellar går ut av produksjon. Det er vel mange nye i markedet enda, men eg har no sikra meg ein rimeleg 035 i dag allikevel. :)

https://www.seiyajapan.com/blogs/news/sayonara

SeikoMM300SBDX0172L.jpg

SeikoSARB033L.jpg

SeikoSARB017L.jpg

SeikoSARB0352L.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Glad for at jeg rakk å kjøpe en fornuftig priset SBDX017 før dette ble kunngjort. -Kan det hende at det kommer en erstatter med prospexlogo på skiva etterhvert mon tro? :rolleyes: #invistering
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Ja, her kan ein nok verte tusenionær om ein har næringsvett til å invistere. :D

Det er fire svært flotte klokker i alle fall. Likar godt urskivene utan både "PRESAGE" OG Prospex-logo! ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Synes dette høres ut som en ganske merkelig avgjørelse av Seiko, dette er jo noen av bestselgerne deres.

Det vil si, jeg forstår at SARB-modellene ikke nødvendigvis har permanent plass i produktkatalogen, men må fases ut for å gi plass til nye varianter. De har vært på markedet i rundt 10 år nå. Men en klassiker som MM300, med de historiske røttene denne har, klarer jeg ikke å se meningen med å fase ut totalt? Tipper de har en oppdatert versjon på lur for Basel. Håper det, da det ville være trist om denne forsvant fra markedet.

Ellers er jeg glad for at jeg allerede har en Sarb035! :)
 
Redigert:
Synes dette høres ut som en ganske merkelig avgjørelse av Seiko, dette er jo noen av bestselgerne deres.

Det vil si, jeg forstår at SARB-modellene ikke nødvendigvis har permanent plass i produktkatalogen, men må fases ut for å gi plass til nye varianter. De har vært på markedet i rundt 10 år nå. Men en klassiker som MM300, med de historiske røttene denne har, klarer jeg ikke å se meningen med å fase ut totalt? Tipper de har en oppdatert versjon på lur for Basel. Håper det, da det ville være trist om denne forsvant fra markedet.

Ellers er jeg glad for at jeg allerede har en Sarb035! :)
Jeg vil tro SBDX017 tråkker eventuelle spinoffs av remaken 6159 på tærne? At det kan komme noe nytt i kjølvannet av den, slik vi så med SLA017? Spekulasjoner fra min side, men i mitt enkle hode, så høres det logisk ut :)
 
Jeg vil tro SBDX017 tråkker eventuelle spinoffs av remaken 6159 på tærne? At det kan komme noe nytt i kjølvannet av den, slik vi så med SLA017? Spekulasjoner fra min side, men i mitt enkle hode, så høres det logisk ut :)

Ikke utenkelig! Gleder meg i det hele tatt til årets Baselmesse mer enn jeg har gjort på lenge. Etter et par år med klokkeinteressen i nøytral så er entusiasmen nå voksende igjen - selv i disse invistortider. Finner mye glede i klokkene jeg har, men tenker tiden snart er moden for et nytt tilskudd. En eventuell 6159-spinoff i Prospex-serien kunne vært noe.
 
Redigert:
Ikke utenkelig! Gleder meg i det hele tatt til årets Baselmesse mer enn jeg har gjort på lenge. Etter et par år med klokkeinteressen i nøytral så er entusiasmen nå voksende igjen - selv i disse invistortider. Finner mye glede i klokkene jeg har, men tenker tiden snart er moden for et nytt tilskudd. En eventuell 6159-spinoff i Prospex-serien kunne vært noe.
Jeg gleder meg til å se hva Seiko lanserer, og til dels hva Tudor kan komme med, gitt hint på IGen deres, men alt i alt - kun Seiko. Og GS for den del.
 
Hvis det er tilfellet at SBDX017 skal pensjoneres er jeg veldig glad for at jeg fikk tak i denne fra juni 2017. Går 3s for fort per dag, perfekt alignment på skive/bezel/chapterring. Solgte en slik for en stund siden og angret som en hund. Men nå blir den!!!!

DED737EF-1CA7-4027-9ECF-A93313C5778A.jpeg
 
Er vel ikke helt utenkelig at SARB017/033/035 brått dukker opp i Presage-serien slik Seiko gjorde det med Cocktail Time...?
 
Er vel ikke helt utenkelig at SARB017/033/035 brått dukker opp i Presage-serien slik Seiko gjorde det med Cocktail Time...?
Har tenkt det samme. Når det gjeld MM300 så er vel denne allereide inne i sin andre iterasjon, så at modellen videreutviklast gjer vel ingenting. :)

Er spent på kva Seiko lanserar framover!
 
  • Liker
Reaksjoner: lantin
Dette var ekstremt dårlig timing, siden jeg hadde planlagt å å kjøpe en Sarb033 i sekstiårsgave til faren min. Jeg hadde tilogmed planlagt å bestille den denne helgen, så nyheten kom på verst tenkelig tidspunkt.

Jeg endte opp med å bestille fra ebay-brukeren gizmo_et_eller_annet. Er jeg i trøbbel nå? Er brukeren dodgy? Noen andre som har bestilt fra dem?
 
Dette var ekstremt dårlig timing, siden jeg hadde planlagt å å kjøpe en Sarb033 i sekstiårsgave til faren min. Jeg hadde tilogmed planlagt å bestille den denne helgen, så nyheten kom på verst tenkelig tidspunkt.

Jeg endte opp med å bestille fra ebay-brukeren gizmo_et_eller_annet. Er jeg i trøbbel nå? Er brukeren dodgy? Noen andre som har bestilt fra dem?

Nå aner jeg ikke noe om gizmo brukern, men jeg ser at Sarb033 er fortsatt tilgjengelig hos creationwatches.com. Kjøpte sarb033 fra dem (og en SKX009 fra Longislandwatches.com i USA) og har vært veldig fornøyd med begge kjøpene.
 
Dette var ekstremt dårlig timing, siden jeg hadde planlagt å å kjøpe en Sarb033 i sekstiårsgave til faren min. Jeg hadde tilogmed planlagt å bestille den denne helgen, så nyheten kom på verst tenkelig tidspunkt.

Jeg endte opp med å bestille fra ebay-brukeren gizmo_et_eller_annet. Er jeg i trøbbel nå? Er brukeren dodgy? Noen andre som har bestilt fra dem?
Nja, så lenge ein tingar frå "top-rated seller" og nyttar PayPal så er det då ganske trygt. Har berre ein gong fått eit falskt produkt frå eBay, og det var ikkje noko problem å ordne opp i. :)

Edit: Det er også gode deals på eBay. Fikk min SARB035 såpass billeg at eg kan betale min moms med gledje. ;)
 
Redigert:
Liker ikke dette i det hele tatt!
Prøver så godt jeg kan å kontrollere impulsene om å klikke hjem en MM...
 
Liker ikke dette i det hele tatt!
Prøver så godt jeg kan å kontrollere impulsene om å klikke hjem en MM...
Tenk om du kommer til å angre på at du ikke bestilte når du hadde sjansen! Løp og kjøp!

Ellers er vel sjansene store for at det kommer noe ganske likt med kun noen små endringer. ☺️
 
ca 18k for en ny fra tysk ad er en overkommelig pris og noe en sikkert kan komme til å angre på.. men tror jeg skal klare å holde meg unna denne gang. Har eid en MM tidligere og den ble litt for tykk for mitt daglige bruk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke