USPS, noen som vet hva jeg kan gjøre/kontakte?

Medlem
1. des. 2010
Innlegg
2.160
Sted
Haugesund
Begynner å bli meget oppgitt av USPS, her er grunnen:

skjermbilde20120328kl17.png


Som dere ser ligger bare pakken å "chiller" i Oslo, forsendingen er liksom garantert til 21 mars
men den har ikke flyttet på seg siden den datoen :/ Jeg har kontaktet Posten, de har vist ingenting med
det å gjøre da det ikke er de som leverer. Jeg finner heller ikke noe nummer eller mail til USPS Norge.
Så er det noen som har no tips om hvordan jeg skal få mitt nye ur hjem? :)
 
Trodde det var Bring som tok over USPS sine forsendelser når pakken kom inn i landet. Har du sendt mail til USPS i statene?

Prøv å kontakt tollvesenet på Gardemoen på Tlf. 64 82 12 12 eller mail: oslo@toll.no
 
Jeg tror det er Posten eller Bring som overtar pakkene fra USPS når de kommer inn i landet.

Det var det jeg også trodde, har både ringt og sendt mail til posten og begge kundebehandlerene fortalte meg at de ikke kunne finne pakken i sitt system og at den ble nok levert av noen andre:/ Tror du at bring bruker ett annet system og at jeg burde kontakte de?
 
Tror du at bring bruker ett annet system og at jeg burde kontakte de?

Jeg ble referert til Bring en gang jeg ringte Posten ang. en pakke. Du kan prøve. Om du ikke mottar pakken så kan du forhøre med avsender også. Prosedyren er vel at pakken skal bli returnert til avsender etter 14 dager på postkontor.
 
Det kan hende at USPS har avtale med andre speditører på enkelte typer forsendelser. Det kan se slik ut, da jeg aldri i verden kan tenke meg at Posten noensinne har garantert et produkt bortsett fra Ekspress over natt;)

Jeg hadde bedt selger etterlyse denne hos USPS i US.
 
Posten har hatt noe tull med systemene sine i hele dag. Sporing på nett har ikke virket fullt ut, og da jeg møtte opp med hentelapp på postkontoret i ettermiddag sa mannen i skranken at denne dagen hadde vært bare tull. De hadde ingen informasjon på skjermen om noenting, og måtte lete manuelt etter pakker i hyllene, da de ikke fikk opp hvor den var plassert. Så det kan godt tenkes at posten har den, men at kundebehandlerne du har snakket med ikke var klar over at det var datatrøbbel.
 
Jeg fikk nylig en pakke sendt med USPS fra US. Denne var hele tiden sporbar på posten sine sider. Jeg var ikke hjemme da den ble forsøkt levert. Ringte da posten siden den var sporbar hos de og spurte hvordan jeg skulle gå frem for å få pakken snarest. De fant den raskt frem i systemet og sa jeg kunne bruke sporingsnr og hente på lokale postkontor. Pakkene blir levert på nærmeste postkontor etter endt runde. Sikkert som krille sier at de ikke har helt oversikten en kort periode pga datatrøbbel.
 
USPS har jeg alltid fått levert med posten eller bring, avhengig av pakketype..
Du skal da finne den på normale sporingssider hos posten.no. Lukter datatrøbbel her...
Du kan også sjekke med ditt lokale postkontor, kan tenkes den har dukket opp der og at hentelappen aldri har kommet frem, f.eks feil navn på pakken ?
 
Pakken har aldri vært sporbar på posten da den mangler bokstavene i front og bak. Har bare nummeret som dere kan se på venstre side av bildet. Pakken har igjen blitt oppdatert med at den transporteres igjennom oslo i dag. Det jeg stusser på er at oppdateringen skjer på samme tidspunkt hver dag:-s 10:02. Selger svarer såklart ikke på mail :-/

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Pakken har aldri vært sporbar på posten da den mangler bokstavene i front og bak. Har bare nummeret som dere kan se på venstre side av bildet. Pakken har igjen blitt oppdatert med at den transporteres igjennom oslo i dag. Det jeg stusser på er at oppdateringen skjer på samme tidspunkt hver dag:-s 10:02. Selger svarer såklart ikke på mail :-/

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Har ingen kjennskap til distributører, men dette virker jo litt rart i forhold til de erfaringene andre har med samme firma..

Kjedelig at ikke selger svarer på Mail, da han/hun trolig kunne fått kontaktet firmaet, og spurt hva som skjer?
 
Jeg har opplevd at pakker har fått nytt nummer av Posten, av ukjent grunn. Men da klarte de i det minste å finne koblingen mellom det opprinnelige trackingnummeret og det nye norske da jeg ringte Postens kundeservice.
 
Noen som har noen nye tips til meg i denne saken? Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre i denne saken :S
Har som sagt kontaktet posten både på mail og per telefon, ingen av kundebehandlerene kunne hjelpe meg da de ikke fant pakken i sitt system, de hadde heller ingen aning om hvordan jeg kunne gå frem for å finne ut hvem som har pakken. Har også kontaktet selger, men han svarer utrolig tregt og sier han skal kontakte USPS men kommer aldri med noe svar om hva USPS sa. Virkelig en kjip sak dette. Her er forøvrig siste oppdatering på tracking, ikke mye som har skjedd siden sist kan man si... :/

skjermbilde20120402kl14.png
 
Forlang å bli dyttet oppover i systemet. Pakken har helt sikkert fått et nytt nummer, ett eller annet sted er det noen som kan aksessere det :)
 
Det første du må gjøre er og be avsender om å få fullstendig sporingsnummer, altså bokstavene foran og bak.

Poenget med sporing er jo nettopp at posten skal kunne gå inn på siste scanningspunkt og spørre/se hva som har skjedd med pakken/brevet. Mao, hvis ikke kundebehandler kan svare deg, spør du etter telefonnr til overordnet personell som kan svare deg.

Spør også om ikke posten har en egen avd. med "detektiver". Jeg mener og ha sett et TV program en gang om mennesker som kun jobber med sporing av enten forsvunnet post eller post med feil/manglende avsender/mottaker etc.
 
Forlang å bli dyttet oppover i systemet. Pakken har helt sikkert fått et nytt nummer, ett eller annet sted er det noen som kan aksessere det :)

Støttes! Ganske vanlig at pakker fra utlandet får et nytt nummer tilpasset Posten sitt system,jeg vil tippe at det har blitt noe krøll i forbindelse med det.At alt dette har skjedd rett før påske,øker jo også sannsynligheten for at ting har gått litt fort..og galt.

Så lenge den er sjekket inn i Norge er det Posten/Bring som har ansvaret for den og jeg ville gått knallhardt på dem før den blir returnert til avsender. Personlig fremmøte pleier også å gjøre underverker for viljen til å gjøre en ekstra innsats for å få gravd den frem. Kjip situasjon,lykke til!