Urverket.no

Har flere ganger opplevd at "min" omegaforhandler har slått chrono24 på pris. De gangene de ikke har slått chrono24 men har vært i nærheten har jeg handlet lokalt. Nå som klokkene blir dyrere og differansene større, blir det vanskeligere å rettferdiggjøre. Men når det kommer til merker som JLC og Blancpain er de lokale prisene såpass stor komedie at det ikke engang blir et tema. Som et eksempel; 21 000 i differanse på en klokke til 97 000:

Spørsmålet er egentlig om de plutselig kan kreve en annen pris, etter at bestillingen er gjort?

Nei, kjøper du en bil vil det gjerne være en klausul i kontrakten, men i forbrukerkjøpstilfeller vil prisen være prisen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Yoorbror
Jeg ser at urverket.no ofte er ganske trege med å justere opp veiledende priser etter prisøkninger.
Dette gjør at den reelle rabatten i enkelte tilfeller blir omtrent det dobbelte av det de reklamerer med.

På bestillingsvarer må vel dette være svært dårlig butikk, og merkes godt på bunnlinjen.

Spørsmålet er egentlig om de plutselig kan kreve en annen pris, etter at bestillingen er gjort?
Det har skjedd meg en gang hos urverket, endte med at jeg kansellerte ordren. Var ca 10k i forskjell på prisen som var oppgitt på siden og prisen de forlangte.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erlingni og Yoorbror
Var oppe i akkurat samme problemstilling for et drøyt år siden da jeg skulle kjøpe min første skikkelige klokke. Klokken jeg skulle kjøpe var en Omega Speedmaster. På tidspunktet hadde Urverket kampanje og klokken kostet 42 000 kroner. Samme klokke kostet på tidspunktet 57 000 hos norsk AD. Den har nå steget til 62 000 etter prisjustering.

Jeg endte med å handle hos Urverket. Differansen ble for stor. I ettertid ville jeg nok valgt norsk AD dersom de hadde møtt meg på halveien. Uansett, handelen med Urverket gikk knirkefritt. Sertifikatene er i mitt tilfelle stemplet fra en nederlandsk AD.

Skjønner deg godt når differansen blir så stor.
Prøvde du å få en bedre pris hos en norsk AD først?
 
Skjønner deg godt når differansen blir så stor.
Prøvde du å få en bedre pris hos en norsk AD først?
Nei, jeg gjorde ikke det. Dette var min første klokke og med minimalt med erfaring tenkte jeg at en såpass stor differanse, ble vanskelig å matche...
 
  • Liker
Reaksjoner: Yoorbror
Var oppe i akkurat samme problemstilling for et drøyt år siden da jeg skulle kjøpe min første skikkelige klokke. Klokken jeg skulle kjøpe var en Omega Speedmaster. På tidspunktet hadde Urverket kampanje og klokken kostet 42 000 kroner. Samme klokke kostet på tidspunktet 57 000 hos norsk AD. Den har nå steget til 62 000 etter prisjustering.

Jeg endte med å handle hos Urverket. Differansen ble for stor. I ettertid ville jeg nok valgt norsk AD dersom de hadde møtt meg på halveien. Uansett, handelen med Urverket gikk knirkefritt. Sertifikatene er i mitt tilfelle stemplet fra en nederlandsk AD.

Den samme erfaringen har jeg. I mitt tilfelle var Bjerkes pris rundt 75k, mens Urverket solgte for 55k, og klokken var på lager. Når differansen ble så stor tok jeg sjansen selv om jeg var klar over risikoen for komplikasjoner dersom det skulle oppstå en garantisak.
Klokken kom etter få dager, med papirer stemplet fra en hollandsk forhandler, og har gått problemfritt siden. Garantitiden er nå uansett utløpt.
 
Jeg kjøpte nylig en ML automatic hos urverket som de hadde på lager til ca 13k som TS sier. Det stod leveringstid 1-3 virkedager men jeg fikk ikke klokka etter 3 og en halv uker. Klokken ble dessverre stoppet av tollen som Urverket hadde null kontroll på. Jeg flippet dessverre ML videre da jeg hadde ikke lyst å kjøre returprosess hos dem da er visst veldig tungvint. Ellers så var klokken i stell og funket utmerket, men siden det tok endel tid enn forventet så var jeg dessverre ikke interessert i ML uret lengre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Yoorbror
Jeg synes det begynner å bli latterlig store prisforskjeller mellom AD og urverket.no på enkelte merker og modeller.
Eksempel;
Nye Chronomat 42
Beste «tilbud» fra AD så langt er 10% rabatt.
Etter rabatten hos AD snakker vi fortsatt om en prisforskjell på over 45k!

Har snakket med Ur-teknikk. De har ikke noe problem med å ta Breitling garantireparasjoner
med utenlandsk garantikort, klokken sendes da bare EON direkte til dem i Stavanger.
Skjønner at det samme gjelder swatch group klokker (Omega etc) som kan leveres direkte til Swatch group Norge i Oslo.

Synes det er veldig vanskelig å velge i slike tilfeller. Ønsker selvfølgelig å støtte min faste og trofaste AD, men det får da være grenser for hvor mye det skal koste meg!
Så jeg ender nok kanskje med å gå for helt annet merke/modell med mindre eller ingen differanse, for å unngå hele dilemmaet.
Ganske frustrerende egentlig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac og Yoorbror
Jeg synes det begynner å bli latterlig store prisforskjeller mellom AD og urverket.no på enkelte merker og modeller.
Eksempel;
Nye Chronomat 42
Beste «tilbud» fra AD så langt er 10% rabatt.
Etter rabatten hos AD snakker vi fortsatt om en prisforskjell på over 45k!

Har snakket med Ur-teknikk. De har ikke noe problem med å ta Breitling garantireparasjoner
med utenlandsk garantikort, klokken sendes da bare EON direkte til dem i Stavanger.
Skjønner at det samme gjelder swatch group klokker (Omega etc) som kan leveres direkte til Swatch group Norge i Oslo.

Synes det er veldig vanskelig å velge i slike tilfeller. Ønsker selvfølgelig å støtte min faste og trofaste AD, men det får da være grenser for hvor mye det skal koste meg!
Så jeg ender nok kanskje med å gå for helt annet merke/modell med mindre eller ingen differanse, for å unngå hele dilemmaet.
Ganske frustrerende egentlig.

Breitling og omega var også ganske kjapt ute med prisendringer etter korona traff, som resulterer i større utakt med børsen (chrono24) enn vanlig. AD høres ut som om de har strammet inn på rabattene samtidig, og jeg begynner å se konturene av en nedadgående spiral.

Ingen vil betale 50k for en fordømt seamaster 300m.