Urtjenesten – Simen Solvold

Medlem
19. juni 2009
Innlegg
42
Sted
Oslo, Norway
Siff.JPG

Føler for å dele mine erfaringer med denne karen og den service jeg opplevde da jeg hadde min nyinnkjøpte vintageklokke til overhaling. Klokken var i grei forfatning kosmetisk men sinket omtrent en time i døgnet. Kronografviseren vil ikke resette skikkelig, og urverket trengte helt tydelig en grundig gjennomgang. Tok noen telefoner rundt og forhørte meg. Interessen for mitt oppdrag var høyst varierende både men tanke på pris, leveringstid og entusiasme. Simen stilte her i en helt egen divisjon. Han var tydelig tent på oppdraget, fortalte i detalj hva han så for seg måtte gjøres, hva som eventuelt måtte skiftes, tilgang på deler, og tiden det ville ta. Prisen han antydet var helt fair med tanke på den kompliserte og arbeidskrevende prosess det er å plukke ned en kronograf til minste skrue for deretter møysommelig bygge den sammen igjen.

Hadde hørt om Solvold tidligere da han jobbet hos Sutterud, kun positive tilbakemeldinger. Erfaringen jeg sitter på nå etter å ha hatt klokken på armen i snart to måneder etter jeg fikk den tilbake overgår alle mine forventninger. Ikke bare går klokken suverent presist, karen har skrevet en detaljert arbeidsbeskrivelse hvor han foto-dokumenterer hele arbeidsprosessen fra A til Å. Dette er ikke mindre enn imponerende!

Link til blogginnlegg: http://www.urtjenesten.no/service-av-heuer-autavia-1163-calibre-11/ Som jeg skriver i min kommentar nederst er jeg ikke i tvil om hvem som blir min faste urmaker heretter.
 
Jeg slutter meg til dette, Simen er uovertruffen. Jeg samler hovedsakelig vintage Rolex, og har vært helt avhengig av en urmaker som virkelig forstår vintage. Han vet akkurat hva som må gjøres, og vel så viktig; hva som IKKE må gjøres. Fra et samlerperspektiv kan en urmakertabbe, kanskje gjort i beste mening, være katastrofal. Med Simen vet jeg at klokkene er i trygge hender. Jeg opplever alltid personlig oppfølging og at han virkelig bryr seg om hver jobb han gjør. Det er også fint å komme et sted hvor fokuset er kvalitet, ikke profittmargin. Anbefales altså på det varmeste:) Her er Red Sub'en min etter å ha vært inne hos Simen for en liten overhaling:

IMG_1517.jpg
 
Simen tok service på en 114060 for meg da han jobbet for Sutterud for noen år siden. Jeg var svært fornøyd den gang, rask og imøtekommende, og bestemte meg derfor for å la Simen foreta service på en vintage IWC Aquatimer 812 nå i sommer.

Nok en gang er jeg strålende fornøyd med Simens håndtering - holdt meg godt orientert underveis, skånsom og imponerende håndtering av et problem med viserne, og leverte et perfekt resultat. Og ikke minst, så er han en veldig hyggelig fyr.

Jeg vil definitivt bruke Simen igjen!
 
Hei .
Enig med dere om fantastisk service av Simen Solvold.
Han overhalt mine 2 stk Heuer 1550SG.
Simen kan virkelig jobben sin, er kjempedyktige, hyggelig og å stole på.
Jeg var kjempe fornøyd med service, pris , utført arbeid og anbefalinger fra Simen.
Jeg skal bruke KUN Simen for fremtidige reparasjoner av mine klokker og anbefaller ham på det sterkeste til alle mine venner og bekjente som trenger reparasjon av klokker.
Stå på Simen :)
Mvh
 
  • Liker
Reaksjoner: Morten
Servet også flere av klokkene mine da han jobbet hos Sutterud, leverte til gullstandard hver gang!
 
  • Liker
Reaksjoner: Cole-NO
Kan bare bekrefte det andre sier, Simen er dyktig og pålitelig og kan definitivt anbefales.
 
  • Liker
Reaksjoner: Cole-NO
Besøkte Simen for første gang i dag. Ryddig fyr og ryddig verksted. I mitt hode har han blitt en "go-to guy" i Norge for vintage, og han fikset på klokken min mens jeg satt og ventet.

Enkel parkering og lett og finne frem var det også – selv for en som ikke er så fryktelig orientert i Oslo utenfor sentrum.
 
Veldig fornøyd med overhaling av en eldre armbåndsur utført av Simen.
Kommunikasjon var upåklagelig slik flere her nevner, oppdateringer underveis og svært serviceinnstilt betjening fra start til slutt, både av Simen og urmaker lærlinger.
Morsomme og faglig gode samtaler både ved levering og henting av uret gjør at jeg ikke i tvil om at jeg kommer tilbake ved neste behov. Godt opplyst service rapport fulgte med samt noen bilder av jobben, noe som er veldig trygt og hyggelig. Anbefaler Urtjenesten på det varmeste!
 
  • Liker
Reaksjoner: Cole-NO og robert A
Jeg fikk en utført service på en klokke nå, og kan gi Simen mine varmeste anbefalinger. Servicen ble raskt utført, og jeg føler meg trygg på at arbeidet ble gjort på beste måte. Servicen ble også dokumentert med både rapport og bilder. Jeg fikk den sendt tilbake med Posten, og den var omhyggelig pakket. Hele prosessen ble gjennomført helt som avtalt på forhånd.
Tommel opp for Urtjenesten – Simen Solvold :)