Urmerker som ikke appellerer til deg

Medlem
16. sep. 2010
Innlegg
19
Det finnes enkelte urmerker som - hovedsakelig av estetiske grunner - overhodet ikke klarer å trigge godfølelsen i meg. Der så å si samtlige Rolex-ur (eller JLC, Breguet, Panerai, VC, etc etc) får det til å bruse i blodet mitt, får andre urmerker meg til å kjenne brekningstendenser.

Her følger noen eksempler på urprodusenter som jeg har utviklet et merkelig dårlig forhold til:

Victorinox - stort sett alt for mye dill på urskivene, som her:

gall_victorinox305.jpg


Baliha'i - kanskje tidenes styggeste logo, og generelt kvalmende fargevalg

balihai.jpg


Marathon - har til gode å se en pen Marathon-klokke

111396d1213832661-i-need-your-advice-marathon-watch-marathonus-jpg


Ellers kan Corum, Lum-Tec, Alpha og Bell & Ross nevnes.

Kan legge til at jeg ikke har noe særlig førstehåndserfaring med noen av disse, så dette går kun på estetikk og ikke kvalitet på urverk, f.eks.

Avslutningsvis stiller jeg meg lagelig til for hogg, og nevner at svært få Omega-ur, av uvisse grunner, noensinne har appellert videre til meg, dog foretrekker jeg naturligvis Omega fremfor de andre som er nevnt i dette innlegget.

Noen andre der ute som har utviklet irrasjonelle hat til enkelte urmerker?
 
Beklager hvis jeg sårer noen, men jeg har alltid misslikt Rado.
Da mener jeg spesiellt de keramiske med integrert kenke....
 
tror nok aldri jeg kommer til å kjøpe en Hublot... har selv prøvd på et par, og de virket solide og bra laget, men av en eller annen grunn liker jeg ikke det merket.
 
Tja......

Rado er jo alt nevnt (med unntak av deres Original dykkerklokke, synes jeg er litt kul), så da må jeg bare nevne
Raymond Weil (unntak er kanskje Nabucco). Tar med TecknoMarine også, rett og slett for di den lokale Protidsjappa har gitt denne hyllemeter i utstillingsvinduet! Nuf said
 
Liker ikke klokkemerker uten inhouse verk

Jeg gidder ikke betale dyrt for "innpakning" av billige ETA-verk....evt. såkalte "kraftig modifiserte ETA-verk".... :p
 
Jeg gidder ikke betale dyrt for "innpakning" av billige ETA-verk....evt. såkalte "kraftig modifiserte ETA-verk".... :p

Hehe, da begrenser du deg ganske godt med tanke på hvilke klokker du kan kjøpe. Da ryker jo omtrent alle kronografer med modifiserte 7750 for eksempel. Alt fra IWC til Omega.

Selv må jeg si at Hublot aldri har apellert til meg på noe som helst vis. De har i mine øyne rett og slett ingen pene klokker.

Panerai har heller aldri vært noe for meg. De er jo fine, men de vekker ikke "wow"-genet mitt til live på noen som helst måte :)
 
Jeg har ikke utviklet noe irrasjonellt hat til noen urprodusenter, men det er flere jeg finner uinteressante ;)
Bell & Ross, Corum, Richard Mille, Rado, Graham, Hublot, U-Boat og Bvlgari for å nevne noen. Nå skal det sies at jeg ikke synes dette er "dårlige" urprodusenter og at det ikke finnes noen unntak jeg liker, men generelt synes jeg det meste som kommer fra fabrikkene deres er uinteressant.
 
Moteklokker som Nixon og Police appelerer ikke noe særlig til meg for å si det sånn...
Får heller ikke helt godfølelsen av Oris, Invicta og Corum:neutral:
 
Jeg har ikke noe spesielt negativt forhold til noen urmerker. Av de litt "bedre" merkene har jeg et litt merkelig forhold til Breitling. Mange av klokkene deres har appelert til meg ved første øyekast, men ingen har klart å opprettholde min interesse mer enn et par dager. :confused:
 
Som TomB har heller aldri Breitling appelert noe særlig til meg. Litt synd, for det er jo ett "powerhouse" merke med mye historie og kvalitet.
 
Mange Rolexmodeller blir for meg for mye "bling". For husfredens skyld presiserer jeg at de fleste jeg har sett her inne ikke hører til i den kategorien ;)
 
Det er jeg fullt klar over...

...og det skal være min ledestjerne i framtiden. Fortsatt mye snadder igjen fra f.eks Rolex, JLC, Patek og Lange. Forresten så har vel tilogmed Breitling, IWC og Panerai begynt med egenproduserte verk etterhvert... Forøvrig helt enig med deg om Hublot!:mad:

Hehe, da begrenser du deg ganske godt med tanke på hvilke klokker du kan kjøpe. Da ryker jo omtrent alle kronografer med modifiserte 7750 for eksempel. Alt fra IWC til Omega.

Selv må jeg si at Hublot aldri har apellert til meg på noe som helst vis. De har i mine øyne rett og slett ingen pene klokker.

Panerai har heller aldri vært noe for meg. De er jo fine, men de vekker ikke "wow"-genet mitt til live på noen som helst måte :)
 
Noen urmerker jeg liker mindre enn andre er f.eks.
Hublot. Overpriset og overhypet. Synes de er tøffe, men hadde aldri lagt penger i en.

Zenith Nataf style. Blææærk!
puke.gif

Er veldig glad i det zenith har fått til i det siste da.

Mark II. Kun rip-off av andres design. Halooo! Hvor lat går det an å bli. Til og med Steinhart har egne design. (et urmerke jeg liker forøvrig:))

Tag Heuer. Når de forsøker å lure en hel WIS verden med det japansk-sveitsisk urverk stuntet sitt så fortjener de å stå i skammekroken en goood stund. Skamme seg...tvi.
Er litt avstandsforelsket i Monaco da...:cool:

Ellers har jeg ingenting til overs for såkalte moteklokker, men disse kan vel ikke tas hensyn til på samme måte som "ekte" klokker.
 
Hublot!

Assosierer dette merket med overpris, fotballspillere, og et design som går igjen i alle modellene.

Omega er sinnsykt kjedelig bortsett fra PO, SM og Ploprof.

Bell & Ross, stilig design på instrument-serien, men de passer nok kun på låret mitt.

Tag Heuer, liker kun Monaco, og det var vel egentlig Heuer sitt design.
 
La oss se... I hvertfall disse - av ulike grunner:
Bedat
Certina
Chanel
Concord
Corum
DeWitt
Dolce & Gabbana
Ebel
Emporio Armani
Goldpfeil
Gucci
Hamilton
Hublot
Invicta
Jacob & Co
Lacoste
Orbita
Oris
Roger Dubuis
Perrelet
Richard Mille
Seiko
Ulysse Nardin
Urwerk
 
Siste posters innlegg er vel egentlig et bra poeng. Svært mange merker produserer klokker jeg ikke kunne tenke meg å bruke penger på.
Men av 'de vanlige' er det nok spesiellt Breitling (unntatt SuperOcean Heritage 38 ) og Panarei som ikke vekker noe særlig vil-ha begjær.
 
Panerai har vokst på meg og jeg vil gjerne ha en før eller siden.

Breitling derimot... Klikker bare ikke. Ser at det kan være et godt stykke håndtverk men virkelig ikke min kopp te. Gjelder de fleste, men ikke alle, modellene deres.

Corum, u-boat og hublot skjønner jeg ingenting av og tag sitter langt inne det og.

Alle moteklokkene sliter jeg veldig med også.
 
Pussig med seiko misnøyen her.

I motsetning til mange andre er de jo faktisk en ekte manufactur, til og med ned til oljene de bruker ;).

Tidlig ute med innovasjoner og har en av verdens billigste column wheel chrono verk på markedet.

At klokkene har den byggekvaliteten til den prisen de har er for meg et lite mysterie.