Urmaker Sutterud

Det kan også ha vært det som nå er Ur-tjenesten/Simen Solvold, men her må andre enn meg bekrefte.

Ikke for å flytte fokuset vekk fra Sutterud, men når du først nevner Ur-Tjenesten.
Jeg har servet en 16808, 5513, 16800, Heuer, Ploprof, en komplisert foudroyante, flere vintage Doxa og sikker noe annet hos Simen. Jeg har også fått gode svar på spørsmål om ur som han ikke har servet, men hvor jeg har vurdert service hos han.

Strålende fornøyd og kommer garantert tilbake til han.
 
Ikke for å flytte fokuset vekk fra Sutterud, men når du først nevner Ur-Tjenesten.
Jeg har servet en 16808, 5513, 16800, Heuer, Ploprof, en komplisert foudroyante, flere vintage Doxa og sikker noe annet hos Simen. Jeg har også fått gode svar på spørsmål om ur som han ikke har servet, men hvor jeg har vurdert service hos han.

Strålende fornøyd og kommer garantert tilbake til han.

Simen er bruker SS. her på forumet. (To S'er med punktum).
Han arbeidet hos Sutterur for en del år siden. Jeg husker han hadde stor kjærlighet til gamle chronographer.

8
 
Dette er blitt en notorisk trist og negativ tråd. Å trekke andre dyktige, positive og responsive urmaker inn i denne tråden blir litt del, synes jeg. Da bør det heller opprettes egne tråder som omhandler dem.
 
Nå må dere slutte å sutre! (Sorry, klarte ikke la være. Utrolig om den ikke har kommet før...)
 
Dette er blitt en notorisk trist og negativ tråd. Å trekke andre dyktige, positive og responsive urmaker inn i denne tråden blir litt del, synes jeg. Da bør det heller opprettes egne tråder som omhandler dem.
De andre urmakerne (som tidligere jobbet for Suttis) får ROS, mens Suttis får deng - basert på førstehånds brukeropplevelser. Sutring? :confused::rolleyes::)
 
De andre urmakerne (som tidligere jobbet for Suttis) får ROS, mens Suttis får deng - basert på førstehånds brukeropplevelser. Sutring? :confused::rolleyes::)

Nettopp, de får ros. La dem skinne i sin egen positive tråd, ikke blande dem inn i den surdeigen som denne tråden, forsåvidt med rette, er blitt.
La den forbli et evig klageskrift over en urmaker som en gang var en glødende klokkeentusiast men nå har mistet seg selv et sted på den mangslungne krøtterstien av dårlig kundebehandling.
Forøvrig var det ikke meg som brukte begrepet sutring...
 
Nettopp, de får ros. La dem skinne i sin egen positive tråd, ikke blande dem inn i den surdeigen som denne tråden, forsåvidt med rette, er blitt.
La den forbli et evig klageskrift over en urmaker som en gang var en glødende klokkeentusiast men nå har mistet seg selv et sted på den mangslungne krøtterstien av dårlig kundebehandling.
Forøvrig var det ikke meg som brukte begrepet sutring...
For det var meg!

Seriøst, jeg tror budskapet er kommet frem. Hva med å legge denne tråden død.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Hei dere. Vi er klar over at vi har slitt med kapasiteten i perioder, det jobber vi med selv om det tar tid å få bukt med disse tingene. Jeg må få tilføye at vi har veldig mange fullførte oppdrag mellom hvert av disse tilfellene med fornøyde kunder som kommer igjen. Men vi skal bli bedre.
Hilsen Erik
 
Jeg har 3 latterlig dårlig erfaringer med Sutterud.

Jeg anbefalte min kollega å levere inn arvegods der for å bytte plexi glass, latterlig enkelt arbeid, men endte med at klokken ble mistet, og plutselig dukket opp igjen etter 9 mnd. Han tok aldri Tlf. Og personlig oppmøte ble alltid bare møtt med glatt prat og unnskyldninger. Absolutt ikke orden i sysakene.

De 2 andre erfaringene var også arvegods, 2 gull certinaer, vintage, begge tok over 3 ganger så lang tid som forespeilet, 4 uker ble til 3-4 mnd, ingen svar på Tlf eller Mail, først etter en truende Mail med forbrukerombudet og mediaomtale kom svaret om at klokkene var ferdig. Supert! Men begge klokkene stoppet etter 1 uke. Den ene ble levert inn igjen (den andre ventet vi med), da den kom tilbake, stoppet den igjen.
7000,- rett i dass.

Endte med at begge Certina klokkene ble levert til Oslo ur service. Der ble de begge fikset, og tikker og går den dag i dag.

Kan absolutt ikke anbefale Sutterud Whatsoever, mest useriøse sjappa som er å oppdrive. De har mistet/rotet bort flere klokker, og det for meg er utilgivelig.

Som jeg ser over her, så sier han at de skal bli bedre, det har de snakket om i 5 år. Og det er patetisk at han fortsatt driver på samme måte.
 
Jeg synes Sutterud er utrolig hyggelig person og anbefaler han alene ut i fra det - det er jo heller ingen tvil om at han er superkompetent. Det er alltid koselig å komme innom og prate litt om histen og pisten.

Men - da jeg for et par år siden skulle få nytt glass til min Omega Seamaster dressur, tok det ett år før jeg fikk det tilbake. I mellomtiden sendte x antall mail om det, også på chat men fikk aldri svar før det plutselig kom, og at det da rett og slett var så forsinket pga. en forglemmelse altså. (Reparasjonen hadde visst blitt gjort i på et par måneder etter jeg leverte den og hadde altså bare ligget ferdig reparert i arkivet.)

Alt var imidlertid tilgitt da jeg etterpå stod med den der på hånden med en lekker kalverem jeg også fikk til en god pris. MEN - da jeg rett etterpå stod på Kaffebrenneriet og ventet i kø hørte jeg noe som falt i gulvet. Det var baklokket - det hadde ikke blitt skrudd til ordentlig. En forglemmelse også jeg selvfølgelig er villig til å tilgi, men det var bare litt svakt synes jeg.

Jeg kjøpte meg et skyvelær på isenkramen borti gata og løste den biffen på 1-2-3. Nå er glasset knust igjen (jeg har steingulv), men jeg tror jeg går for ur-service neste gang. Leverte en klokke der for regulering og det tok under en uke.

Jeg har stor forståelse for kapasitetstrøbbel, men kanskje det er bedre å ta inn færre ur så det ikke går i krøll, bare.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Arcticboy og Grendel
Jeg var innom Sutteruds nye lokaler i forrige uke. Dette ser svært så lovende ut! Første som møter deg er en plakat om at de har mye å gjøre og kunder må påregne ventetid. Innskrenkede tidspunkter åpent for «walk in»-kunder for å ha mer tid til faktisk arbeid.
Jeg hadde denne gang en mindre jobb som ble raskt løst og ble fornuftig priset.

God stemning og tommel opp fra meg!